Sjuhäradsleden vs Hyssnaleden, andelen stig mot väg?

Hej,

Någon som känner till om det är en större andel stig på Hyssnaleden jämfört med Sjuhäradsleden?

Jag går från Göteborg till Huskvarna i etapper. Först Vildmarksleden och sedan Sjuhäradsleden. I november ska jag fortsätta på Sjuhäradsleden norr om Dannike, förbi Ulricehamn, men börjar tveka. Delvis har det varit väldigt mycket väg på bekostnad av stig, och det tycker jag är trist.

Tack för hjälpen.
 
Häpp!

240 läsare och inget svar.

Jag fick tips från annat håll och gick Hyssnaleden. Fantastiskt. Mycket stig (exakt x % för den som undrar) och fina omgivningar.

Kommer att gå den en gång till, åt andra hållet. Till våren.

Några bilder …
 

Bilagor

  • IMG_5309.jpg
    IMG_5309.jpg
    99.1 KB · Visningar: 608
  • IMG_5337.jpg
    IMG_5337.jpg
    91.7 KB · Visningar: 570
  • IMG_5351.jpg
    IMG_5351.jpg
    61.3 KB · Visningar: 561
  • IMG_5350.jpg
    IMG_5350.jpg
    104.6 KB · Visningar: 553
  • IMG_5356.jpg
    IMG_5356.jpg
    47.9 KB · Visningar: 556
  • IMG_5367.jpg
    IMG_5367.jpg
    68 KB · Visningar: 544
Fina bilder.

Ett tips e att ringa o höra med lokala bygdegårdsföreningar om hur stigen ser ut på deras sträcka. Iaf där jag bor (Herrljunga kommun) brukar det vara dom som har hand om sina sträckor. Just i Danniketrakten och österut (ända till Ulricehamn) vet jag att dom är någorlunda aktiva i sina bygdegårdsföreningar. Vet ej hur det är väl i Jönköpingslän.
Mvh
 
Fina bilder.

Ett tips e att ringa o höra med lokala bygdegårdsföreningar om hur stigen ser ut på deras sträcka. Iaf där jag bor (Herrljunga kommun) brukar det vara dom som har hand om sina sträckor. Just i Danniketrakten och österut (ända till Ulricehamn) vet jag att dom är någorlunda aktiva i sina bygdegårdsföreningar. Vet ej hur det är väl i Jönköpingslän.
Mvh

Tack för tipset, ska tänka på det.
 
Ser ut som en fin led

Har sett att leden är cirka 4 mil, hann du gå den på en dag? (tänker på dagen är relativt kort nu, och då undvika att gå med lampa)

Stämmer, den är ca 4 mil. Nej det tog mig tre dagar, fredag-söndag. Tog mig tid att spana in de flesta sevärdheter som finns utmed leden, och gjorde mig ingen brådska. Enda fasta vindskyddet ligger på Hökås, tyvärr ganska långt som första etapp, och kort för andra. Första natten sov jag vid Stora Hålsjön, andra vid en bäck en kilometer från leden. Ibland lite svårt att hitta färskvatten.
 
Hyssnaleden har jag sprungit några gånger. Bitvis väldigt fin tex Stomsås bokskog och trakterna kring hålsjöarna och en bit upp drygt halvvägs. En del gruväg men det får man räkna med. schysst och riktigt bra café vid kvarnen!! Du får gärna rapåportera om sjuhäradsleden mellan Borås och Mullsjö....är nyfiken på den sträckan...ska nog springas framöver...eller vandras...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
z95nida Sjuhäradsleden Borås - Ulricehamn Vandringsleder 1
Gunnar Carlson Hyssnaleden Vandringsleder 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...