• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Rwenzori 2013

Håller på att sätta ihop en resa till Rwenzori (Uganda) i början på juli 2013. Blir 10-11 dagars vandring och bestigning av Mt Stanley och Mt Baker, evt någon topp till om det hinns med. Om intresse finns att haka på så kontakta mig antingen via meddelande eller skriv en rad här i tråden.

Vandringen är tämligen teknisk och på hög höjd så god fysik och viss vana av uteliv är ett måste.
 
Senast ändrad:
Snart där...

Tjena, åker ner den 27/12 för att göra precis detsamma. Låter som att du redan har koll, men är det några erfarenheter som du önskar att jag delger så bara säg till. Åter Svedala 10/1-13.
 
Hemma igen

:)
Hemma igen efter en fantastisk resa till Uganda.
Det var en krävande tur minst sagt men det vi fick uppleva i form av djur och natur var helt makalöst.

Kom gärna med frågor om ni ska dit. Jag nöjer mig för tillfället med ett stekhett tips: Gummistövlar! Gör inte denna tur utan gummistövlar. Ni behöver ett par torra kängor till toppdagen och det är väldigt blött på vägen dit och mer gyttja än jag sett någon gång tidigare i livet... :-D
 
Hyrde du guide på plats? Jag är intresserad av att veta lite hur de är, vad det kostar och andra viktiga detaljer :)
 
Jag reste med Pathfinders norska samarbetspartner Hvitserk. Se deras hemsida för program och dagbok från resan. Träffade flera där nere som bokat själva med http://www.rwenzoritrekking.com/ . Finns flera ingångar till nationalparken och olika rutter. Denna lokala arrangör var mycket proffsig. De kör Kilemberutten. Rekommenderas! Priser på olika vandringar och bestigningar ser du på hemsidan.
 
Tack för info, visst är det då att man måste ha guide för att vistas där?

Finns det flera olika företag som tillhandahåller guider?
 
Ja, det måste man ha. Det finns flera företag men ovan länkat har ensamrätt på Kilemberutten. Vet inte av egen erfarenhet hur de andra är men har hört av andra att vissa är sämre.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.