Kina

Jag har funderat på att cykla till Kina. Men det är många frågor som ska lösas först. Hur gör alla som som är borta i månader, med tex hyror. Eller är det bara ungdomar som ger sig iväg. Jag bor i Villa, med två barn o fru. Man kan ju inte bara lämna dom i sticket!!!

Någon som har en ide????
 
Lösningar?

På ekonomifrågan:
1) Öka inkomsterna => köp en triss
alternativt
2) Minska utgifterna => sälj huset

Vad du ska göra av familjen?
=> Ta med dom

[:)]
/D
 
Sa gjorde jag...

Hej.

Jag sa upp lagenheten. Hade en hyres.
Jag sa upp mig pa jobbet.
Singel och inga barn.
Valdigt smidigt.

Desto osmidagare att skaffa fru och barn och SEN komma pa att man vill cykla. Men for att komma med nagra ideer...

Valj en rutt dar familjen kan folja med. Eller valj en rutt dar de kan komma och halsa pa nagra ganger langs vagen.

Hyr ut villan.

Eller vanta tills barnen ar aldre och Du kan pysa ivag sjalv med tjejen.

Borja inte med Kina om Du sitter fast i klistret pa hemmearenan sa att saga. Borja med en tvaveckorstur i nagot land/omrade som Du tror att Du gillar.

//m
 
Är det din största dröm kanske det är värt att ventilera den med resten av familjen, och hitta en lösning tillsammans? (Så får du kanske "bjuda till/kompromissa" med något annat, vad vet jag. Det har ju ingen annan med att göra, såklart!)

En kollegas man gjorde sin drömcykling i Japan, de är en hel familj med ganska små barn men löste det ändå.
http://tokaido-megalopolis.blogspot.com/
 
Jag har funderat på att cykla till Kina. Men det är många frågor som ska lösas först. Hur gör alla som som är borta i månader, med tex hyror. Eller är det bara ungdomar som ger sig iväg. Jag bor i Villa, med två barn o fru. Man kan ju inte bara lämna dom i sticket!!!

Någon som har en ide????

Tycker resorna jag gjort som vuxen gett mig en större behållning så tveka inte! Kan du inte jobba extra i ett år och hyr ut? Äger du bostaden är det inga problem men om du hyr får du passa dig för du behöver hyresvärdens godkännande. Viktigt att välja rätt hyresgäst så gör inte som jag som följde regeln först till kvarn. Fick avbryta en resan genom Asien och att åka hem för att slänga ut strulputtarna. Svårare om du skall ha med familjen och ordna med tillstånd från skolan osv. Men en mer lärorik och spännande miljö kan man inte ge sitt barn så se det inte som ett hinder utan en möjlighet! ;)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...