• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Everest basecamp!

Hehe okej =) Njaoe, vet inte riktigt hur mycket det kan kosta.. 80-90tkr kanske? Kanske någon som vet här inne? Du kan inte använda mamma o pappa som finansiärer? :) Har erfaranhet av att den metoden brukar fungera :)

Har precis väckt detta friluftsintresse själv :) Ska upp till Kebne och vandra i 2v nästa sommar. Kommer bli riktigt kul!

Själv? Gjort många vandringar/äventyr?
 
kan tyvärr nog inte använda Dom som finansiärer,men i väg ska man i alla fall,ska bli intressant den dagen,ska Du till toppen eller,,hehe,de här är vad man vill o de ska bli spännande,har tyvärr inte gjort några vandringar alls..men nån gång ska de va den första..
 
Hehe, okej :) Då är vi två om det! Tror seriöst inte jag riktigt skulle vara redo att bestiga everest ännu. Har ju inte bestigit kebnekaise ännu (men kommande sommar, då händer det som sagt).

Om det nu är första gången du klättrar, kanske du skulle ta det lite försiktigt i början? Kanske satsa som mig, på Kebne först? Eller låter det för fegt? :p
 
nää,de låter inte så fegt,eller kanske lite då..hihi,men det är bra att börja med, egentligen har ja inte tänkt mej att klättra,en vandring till baslägret räcker gott o väl,men Island Peak verkar intressant plötsligt..
 
spännande! du får höra av dig när det närmar sig, och när det har hänt. vore kul att följa upp din resa o äventyr!
Glöm inte handskar o yllesockor :)
 
Hih, precis samma känsla jag känner inför Kebne. Vill ju dit imorron jue! :( Men det ska tydligen vara en dålig idé att åka dit från nu o framåt t.o.m. januari. För kallt och ogästvänligt. Och kebnekaise fjällstation har nu för några dagar sen stängt för säsongen så :/

Får se om jag följer med som handbagage =) Är som person att jag helst vill göra det värsta (i pos. mening) när jag väl gör saker.. men jag vet inte.

Lycka till iaf!
 
Låter intressant!

Låter intressant..!

Jag googlade lite och fann att Island peak är en av de populärare topparna i området och inte särskilt hård eller teknisk:
"Imja Tse (Island peak), 6169m. is one of the most popular lesser peaks and scaling the mountain you will need some mountaineering skill."

Men hur är det att klättra/vandra i Nepal, är det praktiskt möjligt att göra det privat eller är det mer eller mindre standard att man går via någon firma? De tar ju trots allt ut en icke oansenlig summa stash för sina tjänster..

Min erfarenhet av alpin klättring innehåller flertalet toppturer på vintern samt lite samlande på 4000meters toppar på alperna i graderna runt PD.

mvh/jensa
 
hej hej,ja,de kostar ju lite,men jag vet inte,privat skulle ja inte göra det,hellre med nån expedition me flera personer..själv har ja ju aldrig klättrat,men har på senare tid blivit intresserad av detta..
 
Hejsan!

Intressant diskution ni för här! Skall ni upp på M:t Everest är det nog sponsring o järnvilja som gäller! ;) Men till Base Camp är det inga problem att ta sig, underbar o spännande vandring hela vägen. Enda att tänka på är att vänja sig vid höjde. Var där 2000 och vandrade i tre veckor ;)
Lycka till med resan Sandra, hoppas att du hittar någon/ra som vill göra dig sälskap!

Niklas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.