Duglig racer?

Jag funderar på att börja cykla så jag tänker köpa en racer. Min fråga är hur mycket man behöver betala för att få en duglig racer? Alltså en som man helst kan ha under några år. Inget skit som går sönder efter nån månad.

Tacksam för svar.
Mvh
Admir
 
Tja...

Det beror på vilka krav man har... ;)

Om jag relaterar till mina minimikrav för en "bra cykel" så kan följande riktvärden användas.

Begagnad: 3500-4000:-
Ny: 9000-10000:-

Man ska dock ha i bakhuvudet att jag är påverkad av att ha extraknäckt hos en cykelgrossist i ett antal år. ;)
 
Köp begagnat

5-6000 för en begagnad. Då får du en bra. Jag köpte själv en begagnad för 8000 i fjor, nypris för en motsvarande var nästan 20 000. Dock fick jag meka lite med den för att få den i topptrim. Nu går den som ett spjut och jag är helnöjd.

Peter
 
Jag passar på att svara på mitt eget inlägg:
Crescent Campagnolo (pepita special) med reservhjul och medföljande utväxlingskransar. 3000 kr.

Verkar det vettigt?
Cykeln verkar vara ganska gammal ( http://medlem.spray.se/Bildsidan/cykel/92320.htm (cykeln i fråga finns inte på sidan, ses endast som produktbeskrivning)), men det bör duga för mig. Det jag söker är en billig begagnad racer för motionsbruk.

Jag är 188 cm lång, vilka storlekar på diverse delar bör jag ha?
 
Ok, tack för svaren. Nu ska jag börja leta efter en cykel med. Ska också ner till cykelaffären idag och prata med snubbarna där nere.
Tack
 
Re: Re: Re: Köp begagnat

Pask; sa:
Håkan K; sa:
Synd bara att man måste trampa själv...

Synd? Det är väl det som är själva vitsen med en racerhoj. Så mycket annat vettigt kan man ju inte ha den till.

Peter
Nja, alltså:

Det räcker det inte med att cykeln är i topptrim. Hjärta, lungor och benmuskler måste oxå vara i topptrim, annars går cykeln inte som ett spjut (förutom i branta nedförsbackar).

/Håkan
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...