• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

UCPA, vandring kring Mont Blanc, Chamonix, augusti 2012

Hej,
skulle vara trevligt att få kontakt med likasinnade som vill iväg och vandra med UCPA sommaren 2012. Jag talar ingen franska och fler svenskar i gruppen vore därför extra trevligt!:)
 
Hej!
Jag (tjej nyss fyllda 34) har samma planer ungefär men är lite i valet och kvalet om jag skulle åka med ucpa eller langley. Jag har ingen erfarenhet av ucpa och min är lite rädd att det känns lite mycket som ett scoutläger? Har du testat tidigare?

Hälsningar,
Pernilla
 
UCPA Sommar

Jag är också sugen att prova vandring med UCPA. Har sett ett antal olika alternativ som verkar spännande. Eftersom jag inte pratar någon franska så vore det skönt att kunna kommunicera med någon annan :)

Vilken tid i augusti funderar du på?
 
Vandring kring Mont Blanc, UCPA

Hej Henrik!
Jag har ganska nyligen bokat vecka 30 för vandring kring Mont Blanc med UCPA, men bara trevligt om det blir fler som bokar in samma vecka! Vilken vandring har du tittat på i katalogen? Turen kring Mont Blanc kräver medelgod kondition, man vandrar dagsturer kring berget och återvänder till UCPA centret varje kväll (med undantag för en övernattning i enklare stuga), lite medelnivå på denna vandring, vilket jag själv tyckte lät bra utifrån mina tidigare erfarenheter av vandring. Jag har även fått kontakt med tjej som också bokat in samma vecka, så just nu är vi två från Sverige som är resklara. Franska är ju lite svårt att förstå om man inte pluggat språket, så bara bra om det tillkommer fler svensktalande. Så om du tror att du gillar denna tur kring Mont Blanc så boka gärna samma vecka! Det finns säkert platser kvar är ju några månader kvar.
Hälsningar!
 
Hej Henrik!
Jag har ganska nyligen bokat vecka 30 för vandring kring Mont Blanc med UCPA, men bara trevligt om det blir fler som bokar in samma vecka! Vilken vandring har du tittat på i katalogen? Turen kring Mont Blanc kräver medelgod kondition, man vandrar dagsturer kring berget och återvänder till UCPA centret varje kväll (med undantag för en övernattning i enklare stuga), lite medelnivå på denna vandring, vilket jag själv tyckte lät bra utifrån mina tidigare erfarenheter av vandring. Jag har även fått kontakt med tjej som också bokat in samma vecka, så just nu är vi två från Sverige som är resklara. Franska är ju lite svårt att förstå om man inte pluggat språket, så bara bra om det tillkommer fler svensktalande. Så om du tror att du gillar denna tur kring Mont Blanc så boka gärna samma vecka! Det finns säkert platser kvar är ju några månader kvar.
Hälsningar!

Hejsan!

Rackarns, jag hann boka in en resa till Afrika som slutar v. 30. Jag får sikta på ett annat tillfälle :)

Hälsn Henrik
 
Coolt att det är så många som bokar vandrings vecka med UCPA, själv är jag bokad v.37.
UCPA är det ingen större fara med, har åkt med dem flera gg, dock på vintern och är Mycket nöjd, Vinterguiderna fixar engelskan bra med charmig fransk brytning.
 
Ska ner till Chamonix den 6:e augusti har bokat hemresan den 19:e augusti
Tänkt att bo i tält/Refugi/hostel
Om det är någon som planera att åka ner samma tid så är det bara att höra av sig
Tänkte gå upp på Mont Blanc o kanske gå TMB också
 
Hej
Åker till Chamonix med UCPA V31 för Mulitsport/VTT. Har aldrig vistats där tidigare och undrar vad manbehöver ha med sig för kläder? Finns en fingervisning på hemsidan men tittar man på väderprognosen ska det regna en del. Korta cykelkläder äger jag och en mängd löparkläder, regnjacka dock inga vandring/kraftigare regnbyxor. Vill helst inte skaffa för mycket grejer men kanske behöver långa byxor ändå. Tips på några tåliga byxor att gå i även om det blir mest cykling.
Thomas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nilles Resesällskap med UCPA V7 till Serre Chervalier Reskompis 0
apfaktor UCPA V 36 eller 37 Reskompis 0
Ash84 UCPA Katamaran Segling i Giens v. 20 Reskompis 0
Fbr UCPA Alpinism Reskompis 0
nfhakansson UCPA i Mars! Reskompis 1
melon UCPA v.30? Reskompis 5
Nic void UCPA KIteSuft 2011 Reskompis 9
NiklasBr UCPA sommar 2011 Reskompis 33
Nic void UCPA Sommar 2010 Reskompis 6
frökenjöken kiteresa med ucpa elller liknande jul 09 Reskompis 2
hbc_backlund UCPA Resor Vintern 2010! Reskompis 4
epkhnil Sommarens seglingssemester med UCPA! Reskompis 0
resanu ucpa augusti Reskompis 1
fannny Multisport med UCPA Reskompis 2
Exanimo UCPA Resor sommaren 2009! Reskompis 30
Adventure-Cilla Snowboard med UCPA Reskompis 0
ic UCPA, segla, vindsurfa eller kita? Reskompis 4
SurfCalle UCPA Vindsurfing Giens Reskompis 0
Maddeleine Golf Ucpa Normandie Reskompis 1
Alptopp Argentiére, UCPA, V 27, Bilresa Reskompis 1
Perfer Serre Chevalier Ski Off Piste v.4 med UCPA Reskompis 0
epkhnil Segla med UCPA Reskompis 1
Hanna_J UCPA-resor Reskompis 8
mo9jan Argentiere v.6 med UCPA. Reskompis 2
pzac UCPA ValDIsere vecka 6 Reskompis 0
Kalle G UCPA-segling St Raphael Reskompis 0
kanis Söker nya vänner för vandring/paddling mm (Norrbotten) Reskompis 1
Malamute74 Vandring, Kajaking, lera mig prata bättre svenska;) Reskompis 0
Tinypope Vandring/tältning/fiske Reskompis 0
Carl Edström Vandring i Pyrenéerna efter midsommar Reskompis 0
Mackan1991 Vandring v. 33-34 (10-25 augusti) Reskompis 0
Hamplan En Norge vandring i sommar Reskompis 0
Nita1960 Enklare vandring i Schweiz, finns möjligen någon vandringskompis? Reskompis 1
kanis Vandring Ritsem-Sitasjaure-Hukajaure-Kungsleden söderut? Reskompis 4
Pumba Klättring, snorkling, vandring fina natur gärna Norge Reskompis 0
Norkla Vandring i norska eller svenska fjällen Reskompis 3
eriks1 Vandring Karlstad (molkom) Reskompis 0
stajlalle Kungsleden i juli Reskompis 2
moa_k40 Vandring i augusti Reskompis 1
bjorne89 Friluftssällskap Reskompis 0
T0ker Vandring i Sarek Reskompis 0
elena91 Vandring norra kungsleden v.32 Reskompis 1
Joakim Ambrosson Vandring Norge/Sverige Reskompis 1
lennart80 Vandring sällskap. Reskompis 3
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
Tanzila 19 årig tjej söker resesällskap Reskompis 11
shusplash Vandra Norge! Predikstolen, Trolltunga, Jotunheimen Reskompis 3
shusplash Sällskap ut i naturen Reskompis 1
literoligt vandring/övernattning i dalarna över midsommar? Reskompis 0
Nallo94 Vandring Kebnekasie Reskompis 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.