• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Göteborg: vandra, gå promenad, sova ute

Ja visst. vi får ta och styra upp nått.
Ring gärna 0704211817
och vildmarksleden är fin, jag cyklade en bit på den förra året, men gör gärna om det.
 
Gått vildmarksleden några gånger, tycker att den är sämst underhållen i hindås kommun. Den blir bättre ju längre in mot göteborg man kommer. Glöm de utsatta vindskydden. Du har ett fint nära leden vid härsjön. Och 5st på andra sidan sjön minst går även en led runt sjön, tror den är ca 15 km. Bohusleden håller jag på att avverka i makligt tempo. Har nu kommit till ucklum och väntar på att ta etapperna till uddevalla. Kolla in vindskyddet vid bottenstugan där finns lite leder i anslutning till bohusleden med en källa och ved :) nu blir jag sugen att komma ut.
 
Kastvind jag kan verkligen rekommendera dig att åka ner till marocko. Har varit nere 4 gånger. grymt fin natur i atlasbergen och i öknen med en del fina gröna dalgångar. Det är finns inget härligare än att lufta av en ktm 525a på några dakarsträckor :) har lite funderingar på att vandra lite i atlasbergen framöver. Gick pilgrimsfärd i spanien förra påsken med min då 14 åriga dotter och vi gillade klimatet skarpt. Skall du ut något till helgen?
 
Szvinto: Tack för tipset! Bra att veta såna saker som hur ni andra upplever lederna, vildmarksleden är säkert trevlig men om jag är sugen på vildmark hellre än lätt att gå så är det ju bra att veta. Så kan jag ta rätt led till rätt humör :)

Kul att det är så många som är intresserade här i stan!
 
Hannulan: Gärna. När, var? Något du är sugen på?

Bohem: Japp jag slår en signal snart. Ska bara styra upp när jag själv är ledig först :) Har ett par veckor kvar att jobba men sen får jag lite samma sits som du. Fast ett tag bara, och ingen poker, ingen båt och ingen husbil :)
 
Jag är sugen..speciellt på vandringar och cykelturer. Inga problem att få med folk på dagsvandringar men så fort det är med övernattning verkar det nästan omöjligt.

Vildmarksleden är enligt mig ingen jättehöjdare och den går du på en dag (om du vill). Bohusleden är mycket trevligare och bättre märkt. Är nyfiken på delarna norr om uddevalla...
 
Peak: Tackar för tipsen om leden!
Men... Inte säga så... Jag får väl göra slag i saken och ta en sväng ner efter nyår, jag blir så illa sugen när du skriver sånt! :) Har en EXC450 som långsamt byggs om med stortank och RB, en 525a i öknen är ju inte precis fel det heller *suckar* För er som tvivlar så hinner man ta sig till en jäkla massa skoj ställen med en MC, naturligtvis på anlagd väg (jag jobbar ju ändå med miljön), som sen blir en bra grund till en vandring. Det är iallafall så jag fick mitt intresse :)

Jag ska försöka ta mig ut en sväng. Sandsjöbackaleden är nästan runt hörnet för mig som frölundabo och lördag ser ut att bli en bra dag (väder, vaddå ska man kolla det först?).

Är det nån som är sugen förresten? Inget definitivt från min sida ännu men om vi är fler kanske vi kan ställa en bil på lagom avstånd från sisjön och få en tur på några timmar eller så?
 
Christian: Jag har inte kollat på bohusleden ännu men jag ska kolla på länken jag fick här igår. Jag hakar gärna på på övernattningstur också, inte bara dagturer. Jag har inget hemma som tvingar hem mig förutom ett par träningspass i veckan. Åtminstone inte när semestern är igång :)
Däremot är jag inte så van att gå länge men jag går ändå gärna med folk som är vana så länge de/ni är med på ett tempo som är humant.
Sitta vid en eld på kvällen ute nånstans är ju kanonmysigt!
 
Kastvind: då kunde du köpt min gamla hoj med roadbook 23 liters tank och allt annat lull-lull :) kan inte hänga med ut till helgen för jag skall tyvärr :$ ut och segla hela helgen kanske blir danmark eller nått. Kolla med john om du är sugen på att köra lite öken. Han har motoaventures, jag brukade guida snabba gruppen där på hans privata hoj.
En sak är säjer det är att du kommer vara helnöjd om du åker med han. Han använder ktm 450 så du kommer att känna dig hemma. Bra boende och service på hojarna varje kväll.
 
Peak: du skulle sagt till, det är inte länge sen jag kollade annonser på 525or varje dag :)

Gick runt Stora amundö igår, 4km lätt och trevligt. Rekommenderas för den som gillar att sitta vid havet och lyssna på vågorna. Jag hade tur och fick lite åska men inga blixtar tyvärr.

Testade Sandsjöbacka södermix från boken Vandring kring Göteborg tidigare och den rekommenderas helt klart. Gott om vilda djur, fin utsikt och fina växter.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Albertsson Roadtrip, Sverige (Göteborg) - Spanien (omgående) Reskompis 1
Martin_GBG Göteborg - Kristiansund Reskompis 0
Scholander Vandrings kompis i Göteborg! Reskompis 0
washaa Från Göteborg till Österrike - imorgon! Reskompis 0
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
axeisi Cykel tur i sommar (göteborg -> galdhöpiggen/glittertind ) Reskompis 4
bpette Plats i bil Göteborg-Innsbruck 5/7 tillbaka 26/7 Reskompis 0
zeromaker Till Fair Enough 5-7maj i Bodafors från Göteborg Reskompis 0
Valgrinden Till Fair Enough från Göteborg Reskompis 1
malaurin friluftsliv runt göteborg? Reskompis 19
realout Cykelkompisar i Göteborg? Reskompis 0
copperdell Paddel kompis i Göteborg Reskompis 2
Göteborg-Prag 15.7.99 Reskompis 0
unix Början av hösten 2019 en eller flera som kan vandra var som helst i Sverige. Anm gärn Reskompis 4
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
apfaktor Vandra v. 33 Reskompis 0
moa_k40 Vandra någon gång i v 29-31 Reskompis 4
KarlSwe Sällskap sökes . Vandra camino de Santiago Reskompis 5
dunderdotter Vandra med barn i skolåldern i början av augusti eller juli? Reskompis 4
beatrice. Vandra helger? Reskompis 5
Kundalinia Vandra kebenekajse v 30-3 Reskompis 0
trvlr Resa till Georgien och Armenien - vandra i Svanetien Reskompis 2
Torner88 Någon annan som har lust att vandra i sommar? Reskompis 2
shusplash Vandra Norge! Predikstolen, Trolltunga, Jotunheimen Reskompis 3
Ida. Vandra i Sarek nästa vecka (v.29)? Reskompis 0
moa_k40 Vandra i tidsperioden 23 juli-22 aug? Reskompis 5
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
Michael Jönsson Abisko - Nikkaluokta (vill du vandra med) Reskompis 0
kalle2 Vandra Lycian way , Antalya v44 Reskompis 0
JohanKris Vandra i Nepal Reskompis 3
lillamu Vandra eller cykla med tält i Baltikum Reskompis 0
Are Följ med och vandra Gr20 i juli Reskompis 1
Tettan Vandra i Patagonien!? Reskompis 2
Sailorboy81 vandra i slutet av sep början av okt Reskompis 0
madde182 saxnäs 25-27juli Dans+vandra Reskompis 0
FrankP Vandra i Lappland / Augusti Reskompis 0
Villvandraelcamino Vandra El Camino i vår Reskompis 6
p_skold Vandra i påsk, vår i sydeuropa.... Reskompis 3
plattgroda Vandra i sommar Reskompis 2
lill_emma vandra i patagonien Reskompis 3
ecuadortjej vandra i anderna Reskompis 0
AnnaKarin klattra/vandra pa korsika? (nu) Reskompis 0
mo9jan Vandra i Sarek. Reskompis 2
aninmo Vill du vandra i Skottland? Reskompis 7
karined Nån som ska vandra kring storulvån i mitten av augusti Reskompis 5
per160 Bila och vandra i Australien juni-juli Reskompis 3
LillDylan vandra i nepal Reskompis 0
milford Vandra i aug Reskompis 7
skiman Vandra Storulvån-Sylarna_Helags_Gåsen början aug Reskompis 0
phoebe vandra i sarek eller Padjelanta Reskompis 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.