Liten bensinflaska

Hej !
Har provat små plastflaskor med en liten extra skvätt besin i och resultatet blev en flaska som skrynklar ihop sig.

Har ni några tips på små flaskor för bensin runt 1 dl?
 
Hej
Jag vet att det finns små sigg-flaskor som det är tänkt att man ska ha bränsle i, dett borde finnas i välsorterade butiker

/Rickard
 
Jeg bruker plastflaska från Hammar Plast!
Tål både bensin,white fuel oc T-sprit.
Små enhetr med rød kork och 1 dl innhold.

PS; Ikke de med stor åpning.
 
Nailgen

Braute; sa:
Jeg bruker plastflaska från Hammar Plast!
Tål både bensin,white fuel oc T-sprit.
Små enhetr med rød kork och 1 dl innhold.

PS; Ikke de med stor åpning.

Jo det fungerar med plastflaska under ett tag men min "Naigel" eller hur det stavas blir som ett russin när bensinen dunstar. Så ska man ha bensin stående bör det nog vara metall.
 
Du kan jo bruke de flaskene som det har vært kondensfjerner på. Eller slike du små flasker med bensin til modelfly.
Jeg bruker bensin i primus, og har ikke hatt problemer med noen av disse, selv over tid.

PS: 1/2 liters coca-cola flasker er også utmerket. Tåler mye juling.
 
Svenjohansson; sa:
Hej !
Har provat små plastflaskor med en liten extra skvätt besin i och resultatet blev en flaska som skrynklar ihop sig.

Har ni några tips på små flaskor för bensin runt 1 dl?

Vad ska du med 1 dl bensin till? Om det är till förvärmning av ett fotogenkök eller liknande tycker jag att det passar bättre med en alkohol, t-röd t.ex. Den kan du mycket lättare förvara i "vanliga" plastflaskor även om tillverkarna förordar speciallösningar.
 
Re: Nailgen

[/QUOTE]

Jo det fungerar med plastflaska under ett tag men min "Naigel" eller hur det stavas blir som ett russin när bensinen dunstar. Så ska man ha bensin stående bör det nog vara metall. [/QUOTE]


Hur kan bensinen dunsta? Har du flaskan öppen? Eller är flaskan otär på nåt annat sätt, men om den är otät bör flaskan inte bli som ett russin om det inte är materialet i flaskan som inte tål bensin.
 
Re: Re: Nailgen


Jo det fungerar med plastflaska under ett tag men min "Naigel" eller hur det stavas blir som ett russin när bensinen dunstar. Så ska man ha bensin stående bör det nog vara metall. [/QUOTE]


Hur kan bensinen dunsta? Har du flaskan öppen? Eller är flaskan otär på nåt annat sätt, men om den är otät bör flaskan inte bli som ett russin om det inte är materialet i flaskan som inte tål bensin.
[/QUOTE]

>>>>>>
Jag kan tänka mig att bensinen skapar ett tryck i flaskan och trycker sig ut eller så går den igenom plasten. Bensin köper man ju i plastflaskor. Har inte anlyserat detta mer än att jag kan se att flaskan bildar tre intryckningar.
 
Jag brukar förvara lite zippobränlse i den lilla Nalgeneflaska som finns i det set av små plastflaskor som friluftsbutikerna bruka sälja. Där sker ingen ihopskrumpning, avdunstning eller annat skumt.

Raskesven
 
Gripens kemiskt rena bensin kommer i en liten flaska. Skulle den bensinen funka? Sedan när den är slut kan du säkert fylla flaskan igen på något sätt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...