Bra dykplatser för nybörjare

Hej!
Kommer att få mitt cert nu i början av juni. Har uppdyk utanför vindhem på Alnö (sundsvall). Hade sedan täntk åka iväg typ en helg lr så med en kompis och dyka. Någon som vet några platser som inte ligger allt för lång från sundsvall som är bra att börja med?
Både jag och min kompis kommer nyss att tagit våra cert. Så de får inte vara allt för svårt men ändå lite spännande miljö. Kanske nått vrak man kunde dyka ner och titta på eller liknande?

Hoppas ni har några tipps=)

Mvh
//Robban
 
Stockholm ett dykparadis

I stockholmstrakten finns det många enormt fina dykplatser, särskillt om man gillar vrak. Det finns många vrak som ligger på tillräckligt grunt vatten även för Open Water Diver dykare. Ett exempel är ett mycket lättdykt vrak i Alviksstrand som ligger på 11 meters djup. Det är en 12 meters fiskebåt som står med lätt babordsslagsida ca 70 meter från stranden. Grusbotten och sikt på 2-3 meter, i dagsläget ca 14 graders bottentempratur.

Det finns många andra bra dyk i Stockholm också.

Tänk på att vrakdykning kan vara farligt. gå inte in i vraken utan rätt utbildning.
 
Tackar=)

Jo, vet att det är farligt att dyka innuti vrak. Finns ju speciella kurser får sånt. Men till att börja med så täkte jag bara simma utanför och kolla lite. Bara grejen att dyka brevid ett vrak måste vara tufft.

För övrigt så ska jag till Thailand nu i sommar, så är de någon som har några bra dyktipps så är de väldigt välkommna=)

Btw, tack för tippset!

Mvh
// Robban
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.