Inköp av GoPro Hero 3, vilken version?

Hej!

Nybliven medlem här och tänkte även utöka mitt bagage med en GoPro Hero 3 att ha lite när man reser för lite vandringar, snorklingar osv som jag kan ha utöver min systemkamera.


Sitter och spanar lite på nya GoPro Hero 3 och har kollat lite youtube klipp m.m för att jämföra skillnaden mellan black, silver & white.

Vad är egentligen den stora skillnaden? Black kan bla. filma i 4k i 15 fps vilket känns relativt onödigt enligt mig. Sen skiljer ju megapixel för bildfotografering och bildfotografering bryr jag mig inte om då jag har separat kamera för det.

Är det en väldigt stor skillnad på både kvalité och ljud mellan black, silver & white? Vill ju självklart ha bästa möjliga kvalité på både bild & ljud men om det inte skiljer så mycket så kanske det känns onödigt med black?

Kommer använda den under bilkörning men även på resor vid dykning/snorkling, vandring m.m utomlands. Lite allt i allo men kommer även inte användas så våldsamt mycket utan endast vid guldkornstillfällen så kommer inte filma med den vart jag än är.


Tänker förmodligen inhandla den via ebay från england för att spara lite pengar, om man nu sparar så mycket.


Mvh

Jimmy
 
Om du tycker att silver har tillräckligt bra spec kan du lika gärna köpa en Hero 2, om du vill spara pengar. Hero 3 kom aldeles nyss så 2 an reas ut lite varstans. Silver har ungefär samma prestanda som gamla 2:an.
 
Den svarta versionen är den som har ny hårdvara och den enda med förbättrad bildkvalitet. 2.7K med 25 eller 30 bilder per sekund rapporteras ge mycket bra bildkvalitet och det finns utrymme för beskärning och korrigering av de optiska förvrängningarna. En sådan skaffar jag mig nog snart.

Ljudet ska vara lite bättre än tidigare, men anses fortfarande vara uselt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mikael.l.lundqvist.7 gopro hero3+ Fototeknik 5
vastero GoPro-tipsotrix Fototeknik 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...