Livsmotto?

Livet går inte i repris!

Många bra saker som står här och som jag kommer att leva efter. Tänkte bidra med några tänkvärda ord!

Om man är glömsk (som jag)
Det man inte har i huvudet får man ha i benen
(Men jag får grym kondition! ;o)

För alla pryltorskar som känner att de har slösat bort sina sista spänn på den senaste coola grunkan (som jag)
Den som är fri och frisk är en rik man fast han inte vet om det. (Italienskt ordspråk)
Vi är inte fattiga för att vi äger litet utan för att vi saknar mycket. (Alf Henriksson)

Och ni som aldrig ser någonting! Lär er att se "Det lilla i det stora och det stora i det lilla" Vilket perspektiv man får på livet då!

Till sist något jag själv försöker leva efter, annars är det risk att livet bara försvann!
Gör det du älskar, älska det du gör!
 
Var dig själv

Vilhelm Moberg formulerade: "Folk som man inte talar skit om är det ingenting med."

Vad du njuter av just idag kan bara du själv komma fram till. Var nyfiken.

Thure
 

Guest

Gäst
Håller med om varm choklad

Hej!

Det verkar som om du insett livets innersta sanning som jag ser det. Kan man hitta den glädje som finns i alla normala situationer (som t.ex. att sitta ner och dricka en kopp med varm choklad) behöver man inte jaga andras uppmärksamhet genom diverse högflygande planer. Vardagen möter vi förr eller senare och utmaningen kanske är att njuta av det goda liv de flesta av oss lever istället för att ständigt jaga nya hissnande äventyr, det ena mer riskabelt än det andra. För mig räcker det med att bestiga något snällt berg i Skandinavien för att känna luft under vingarna. Vad har det för betydelse att jag kör till berget i en Volvo?
 
.

Jag vet inte men följer ni värkligen alla dessa livsmotton eller är dom hämtade ur en bok???

Jag märker också att många är negativa och då funderar jag på om det är en tung, jobbig och stressig värld vi lever i???

Jag tycker att man ska tänka efter och ge ett bättre svar på era livsmotton. En del har gjort det...

Jag själv lever efter ett livsmotto som inte går att beskriva, jag vill göra allt. Jag vill vara överallt och jag vill inte fastna i soffan framför teven. Sedan vet jag att så var det inte för två år sedan, då fanns det inte ett skit att "leva" för, förutom lönen och jobbet förståss. Det har jag lärt mig på senaste tiden, att ta det korta livet till vara och göra en del av mina drömmar.

Dan Hansen
 
Motto i naturen

Det följande har jag sett många varianter på:
"Take nothing but memories
Leave nothing but footprints
Kill nothing but time
Above all, have fun"
Just denna version hittade jag på http://w1.461.telia.com/~u46106808/kayaks/kanot.htm

En annan version är take nothing but photographs osv. Lite svårt blir det att bära med sig sina utsöndringar tillbaka till civilisationen, men det krävs i vissa amerikanska nationalparker.

Hälsningar Thure
 
Friluftsliv

Inget motto, men bra ändå om man gillar friluftsliv:
"I slutet av varje väg finns ett äventyr".

Och så något som jag försöker leva efter, men alltför sällan lyckas:
"Gör en sak varje dag som skrämmer dig".

// Hauta
 
Det finns de som kritiserar en för ens förment riskfyllda aktiviteter, men:

Även de som inte lever dör...

Eller i en annan tappning:

Man får inte så frukta döden att man räds livet...

Ha det gott (i väntan på döden)

JohanC
 
Som en god vän sa:
-Den som gjort av med mest pengar när han dör, vinner!

:) Ligger ju något i det iaf :)

Lite seriösare:
Utmaningen ligger i tiden mellan äventyren.

Annars så är ju kexchokladen bra:

-Go å gla, kexchokla...

God och glad är ju det man ska vara!
 
Glömde ett talesätt

"Livet, det är inte dagarna som gått, utan dagarna man minns."

Stämmer rätt bra. När jag var liten såg jag barnprogrammen varje kväll, men jag kommer knappt ihåg ett enda idag. Däremot kommer jag ihåg varenda tältplats på varje fjällvandring eller cykelsemester - och det börjar bli några stycken nu. Ha de!

// Hauta
 
"He som int döda he härda"
(det som inte dödar gör dig starkare. Fritt efter Neitche eller hur nu namnet stavas)

Pain is only temporary, glory is forever!

"Det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall!" -Iggesundsgänget tror jag.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
livsmotto. Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.