US Assault Pack

Min yngre kamrat köpte en US Assault pack i Affe, alla andra hade, den är tung och efter två turer därute är den slut.

Jag har en enkel 30 l klättesäck, den har fått nöthål här och där som lagats, axelremmarna har bytts men den är lätt, enkel och kommer att hänga med ett tag till efter +40 års go tjänst.
En dagsturssäck skall vara lätt, enkel och stark.
go tur

Konstigt att de inte tål så mycket. Visst är de billiga men de ser tuffa ut, med tuff menar jag att de ser ut o tåla tuffa tag.
Nåja en Berghaus Centurio kostar inte farligt mycket i England så det blir nog en sån.

Tack för er input boys! Alltid kul att lära sig om utrustning, finns en hel del..
 
Jag har en US A Pack och är riktigt nöjd. Har använt den i två år på samtliga dagsturer och den är fortfarande hel. Jag rekomenderar denna rygga, den är stabil och har remmar som är lätta att ställa in samt många fickor. Den klarar regn jättebra, har vandrat i regn utan att grejerna blir blöta! Nackdelen är att den är initialt något tung, inte så farligt med så liten säck tycker jag
 
Hej,
verkar inte finnas nån info ang denna rygga här på forumet.
Är i behov av en lite mindre ryggsäck, har en Berghaus Vulcan som täcker det mesta. Men ska ner till Småland på lite jakt och behöver då inte den.

Hittade US Assault Pack 50 liter för 395 kr på garderoben.se
http://www.garderoben.se/us-assault-pack-olivgron-50l-p-677-c-634.aspx

Någon som har en?
Verkar som en rolig ryggsäck med många lösningar osv.
Är du seriöst intresserad av den här typen av ryggor så skall du absolut kika på Amerikanska Kifaru. Deras produkter är till skillnad från andra märken tillverkade i USA och inte i Kina.

Kvaliteten är därefter, liksom priset - tyvärr. Trots det kan det vara ett intressant alternativ.

http://store.kifaru.net/packs-c15.aspx

~Paul~
 
Jag har en US A Pack och är riktigt nöjd. Har använt den i två år på samtliga dagsturer och den är fortfarande hel. Jag rekomenderar denna rygga, den är stabil och har remmar som är lätta att ställa in samt många fickor. Den klarar regn jättebra, har vandrat i regn utan att grejerna blir blöta! Nackdelen är att den är initialt något tung, inte så farligt med så liten säck tycker jag

Ja alltså för priset så måste den vara svårslagen, i alla fall vad jag ser på bilderna.
Nåja, inget är bestämt än, skulle vilja sälja min fiskerygga innan jag köper nåt nytt.
 
Är du seriöst intresserad av den här typen av ryggor så skall du absolut kika på Amerikanska Kifaru. Deras produkter är till skillnad från andra märken tillverkade i USA och inte i Kina.

Kvaliteten är därefter, liksom priset - tyvärr. Trots det kan det vara ett intressant alternativ.

http://store.kifaru.net/packs-c15.aspx

~Paul~

Har sett deras Tipi-tält tidigare men visste inte att de gjorde ryggsäckar också.
Verkar ju rejäla och fina, men som du säger, smakar det så kostar det förstås.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.