Prylar som försvann (och som vi saknar)

Ibland blir man så trött. Denna eviga jakt på nya prylar som inte är bättre än de gamla. Och tyvärr rätt ofta sämre till ett våldsamt högt pris.

Jag saknar med sorg i sinnet:

- Fjällrävens första artiklar i G-1000-väv. De modellerna är avsevärt charmigare än dagens.
- De gamla Ambassadeurrularna med glidlager (röda)
- Glasfiberspön som höll mer än några säsonger
- En stor mängd knivar från framför allt Frosts. Tunna blad, extremt skäreffektiva
- EKA-s många modeller. Numera har man slimmat ned utbudet allt för mycket
- Naturmaterial i stället för allt det "tekniska". Jag finner mig själv att återgå alltmer till traditionella material som ull/vadmal och naturpäls.

~Paul~
 
Paul

Det är tecken på din ungdom, Nickel var slickegodiset på vandringar. Fanns t o m i FVs överlevnadssats. I olika smakblandningar, gammeldags blandning var min favorit, djupt sörjd.
go tur
 
Jo de tunna knivbladen från Frosts var verkligen användbara att skära fint med. Har en kniv kvar som väger nada och den har fått besöka Sydamerikas hjärta med sin husse.
Samtidigt fick försvarets yllemössa/ansiktsstrumpa vänta tålmodigt hemma.
Gamla bra och beprövade grejor är inte bara nostalgi utan nedärvda kunskaper och erfarenheter värd all respekt.
 
Raketost, kaviar i ask & Merry syrliga karameller (Merry fanns även som dricka)

Mvh troswe
Hm, Merry kommer jag ihåg som dricka men inte som godis. Å andra sidan så var jag inte överförtjust (likt mina kompisar) i sött som barn och tonåring. Idag är det tyvärr en annan sak med den saken ;).

Raketost kommer jag dock ihåg :).

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.