Kikare för runt 1000 kr!?

Fler begagnatsidor?

Tack.
Jag skulle gärna köpa begagnat! I princip allt annat jag äger i friluftsväg är begagnat och det har minska kostnaderna med flera tusen för ändå helt okej prylar. När jag söker på ebay.de så kommer det inte upp särskilt många begagnade utan mestadels nytt, med samma pris som i Sverige. När jag söker på tradera så finns där inte heller något som riktigt passar, den billigaste ligger på 2000... Och då har jag sökt efter nikon, zeiss, swarowski, leica och pentax. Blocket finner jag inte heller något på. Finns det fler ställen att leta på? Kanske är det bara just nu som det inte finns något? Kan inget om begagnatmarknaden för kikare.
 
På ebay.de brukar det alltid finnas gott om gamla tyska militärkikare av kvalitetsmärket Hensoldt som tidigare nämnts. Skicket brukar dock vara väldigt varierande, men det går säkert att göra ett bra köp.
 
Ja, det har jag sett att det finns. Men alla Hensoldts är porroprisma och inte takkantsprisma som jag är ute efter. Dessutom är det 8x25 eller snarlikt som jag är ute efter. Kanske är jag helt enkelt för specifik :) Jag ska iaf ge det några dagar och se om det kommer upp något som passar mig.
 
Är det för litenheten du vill ha takkant? Annars får man mer kvalitet för pengen med porrokikare.

En liten kikare är inte så dumt då den alltid kan vara med. Jag köpte en äldre zeiss 8x20 för 1100kr. Mycket nöjd med den, men den är ju inte så bra när det skymmer och den är också lite jobbigare att titta i (lite känsligare var man har ögonen). Den äldre varianten är dock inte helt vattentät vad jag kommer ihåg.

Ibland får man leta ett tag innan man hittar rätt exemplar till rätt pris.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 
Precis! Jag vill ha en så liten kikare som möjligt med undantag för monokular. Jag har aldrig använt kikare, förutom på havet och då finns det en större i båten, men har ibland känt ett behov av att ha en. Om kikaren skulle vara för stor och tung är jag rädd att jag skulle lämna den hemma. Den ska kunna ligga i väskan utan att vara ett problem helt enkelt.

Jag ger det lite tid och letar vidare! Om ni stöter på något så var inte främmande för att tips mig!
 
Dra ett mail eller ring Gunnar Olsson Foto på Söder i Stockholm. Jag köpte en begagnad Kamakura i toppskick, en hyfsat kompakt kikare för 1500 spänn. Kommer ej ihåg exakt modell men det var en 8x32 och kostade då >4000 kr ny. Supernöjd. http://www.gofoto.se/
 
Senast ändrad:
Mög. Någon annan satt och bad över mig tyvärr. Om ni ser fler alternativ så är det alltså fortfarande aktuellt!
Tack för hjälpen!
 
Lägg ett förbud på din nivå och koppla av, antingen går det hem eller oxså sparar du pengarna till nästa gång. Det bästa är att du behöver inte delta i frustationen.
go tur
 
Jag brukar bestämma mig för vad jag är beredd att ge och så går jag in i auktionen med det budet när det är max 2 minuter kvar och låter den automatiska budgivningen sköta jobbet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
johanb.org Avståndsmätare (rangefinder laser) i stället för liten kikare? Utrustning allmänt 24
CAX Begagnade kikare? Utrustning allmänt 9
PetriU Kikare Zenith Utrustning allmänt 6
Moga Zoom-kikare för fjällvandring? Utrustning allmänt 4
Ub2eNZoNR2 Kikare Utrustning allmänt 15
JW74 Steiner Warrior 7x50 Utrustning allmänt 6
Kogoyo Tips på kikare: lätt, grym optik, hyfsad förstoring, rimligt pris Utrustning allmänt 65
joanc Kikare - mini Utrustning allmänt 26
Brune Kastvikt på en kikare? Utrustning allmänt 13
Sverker G Tips på kikare Utrustning allmänt 15
Svartling1 Kikare nytt eller begagnat. Utrustning allmänt 12
MartinLA Kikare för fjällvandring Utrustning allmänt 40
Tobbe C Upphittad kikare, Norra Kvill Utrustning allmänt 2
Dan B Kikare Utrustning allmänt 30
4623 Fynd? Kikare... Utrustning allmänt 2
avslutatmedlemskap160620 Bästa skyddet över kikare Utrustning allmänt 11
Lenna Kikare i födelsedagspresent Utrustning allmänt 32
thureb Zeiss kikare Terra 7X42 bra köp? Utrustning allmänt 21
MagnusBroden Kikare Utrustning allmänt 12
Mansson Kikare Utrustning allmänt 3
Morgan Vilken kikare Utrustning allmänt 6
Vintervilan Hur bra är kikare från Brunton? Utrustning allmänt 8
Friskus1 Värde på äldre kikare? Kowa Utrustning allmänt 7
_DanneW Någon kunnig på kikare? Utrustning allmänt 40
avslutat_17_06_20 Söker prisvärd kikare för havspaddling typ 8x20 Utrustning allmänt 3
Mike bike Billig kikare? Utrustning allmänt 12
Bruno66 Dela kikare Utrustning allmänt 3
nj-tec Kikare tips!! :) Utrustning allmänt 20
Maskinisten Val av kikare. Utrustning allmänt 11
Kristerus Bra kikare i mellanklass? Utrustning allmänt 10
mariaa Vilken kikare ska man köpa? Canon 12x36 IS II? Utrustning allmänt 13
cougar affär som säljer kikare i europa Utrustning allmänt 4
Per Crona Hur välja kikare Utrustning allmänt 27
Nirrebosse Försvann KIKARE Utrustning allmänt 7
Nirrebosse Kikare med skitiga linser. Utrustning allmänt 8
Avslutatmedlemskapx Lätt kikare med streckplatta? Utrustning allmänt 27
Tomas J Nikon SprintIV 10*21, är denna kikare något att ha? Utrustning allmänt 0
Raskesven Liten bra kikare? Utrustning allmänt 24
Vandrare Köpa bra, liten lätt kikare? Utrustning allmänt 10
tornros Tips på bra kikare Utrustning allmänt 4
AndersLun Kikare, 8x22 UCF Utrustning allmänt 0
grodanbolle Kikare, Vad kan ni experter rekomendera? Utrustning allmänt 12
Atle KIKARE Utrustning allmänt 8
Haddock Fujinon vs Kamakura kikare Utrustning allmänt 0
Mullemek Kolmonoxidvarnare att hänga runt halsen Utrustning allmänt 13
bredviken Tips runt PowerTrekk från myFC Utrustning allmänt 0
thureb Minska vindbrus runt öronen Utrustning allmänt 2
fotografiskt Vad köper ni som inte handlar superdyrt och traskar runt nedanför trädgränsen? Utrustning allmänt 88
Bjerke Vad göra runt Christchurch, Nya Zeeland Utrustning allmänt 3
dePaul Backpacking jorden runt; vilken kniv? Utrustning allmänt 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.