Handsåg

...är det nått ?

Jag kollade också på den där adnature-sågen, men den ser ju en smula tung ut.
På ClasOlson (tvi-tvi) spanade jag in en sån där japansk såg; http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=146990921.
Verkar smidig, men är de helt hopplösa ?
(en sån där skogma-proffspryl för flera tusen finns inte på kartan)

Japansk såg är uteslutandet till finsnickeri då dom är fintandade och En japansk såg arbetar på draget. Man behöver inte pressa och trycka ned mot det träslaget man sågar utan den sågar effektivt och lätt eftersom tänderna är utformade på detta sätt och ger rena och fina skär. En Japansk såg är EJ lämplig att såga upp kaffeved i skogen, då den inte är gjord för detta ändamålet! Den är bara till för finsnickeri hemma i garaget/snickarboa!

Mvh troswe
 
Gerbersågen beställd. Ska bli intressant att se hur den funkar. Beställde även än sån här när jag ändå var igång:

http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=WENGERSEVOGRIPS18_WPER

Nån som har testat en sådan? Verkar vara en hyfsat vettig multikniv, särskilt med tanke på låsbart knivblad.

Nu jobbar jag för generalagenten för Wenger i Sverige så jag kan inte skriva en hel recension och pusha för att knivarna är jättebra. Men eftersom denna tråd handlade om handsågar så kan jag nämna att sågen på denna kniv är GRYM. Skall man såga mycket kanske den är aningens kort, men för att vara något du alltid har med dig så är den riktigt bra.
 
Nu jobbar jag för generalagenten för Wenger i Sverige så jag kan inte skriva en hel recension och pusha för att knivarna är jättebra. Men eftersom denna tråd handlade om handsågar så kan jag nämna att sågen på denna kniv är GRYM. Skall man såga mycket kanske den är aningens kort, men för att vara något du alltid har med dig så är den riktigt bra.

Låter bra. Får återkomma med frågor efter test :)
 
Sågen verkar väl ok, måste testas på riktigt dock innan jag är helt hundra.

Wengerkniven är riktigt trevlig - grym liten såg som du sa. Att man kan låsa knivblad och att flatmejseln låses vid tryck är riktigt bra.
 
Nu jobbar jag för generalagenten för Wenger i Sverige så jag kan inte skriva en hel recension och pusha för att knivarna är jättebra. Men eftersom denna tråd handlade om handsågar så kan jag nämna att sågen på denna kniv är GRYM. Skall man såga mycket kanske den är aningens kort, men för att vara något du alltid har med dig så är den riktigt bra.


Säger samma sak om sågen på Victorinox, vågar någon låta dessa sågar gå en duell?
Och utse en Swiss Champ ;-)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niklaz Var köpa Bahco Laplander (handsåg) i Stockholm Utrustning allmänt 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.