Ju tyngre desto bättre!!!

Är du säker på det? Har du någon källa att hänvisa till?

/Stellan


Hm, källa till vilken del av resonemanget? Antar att du menar det du fetstilat?

Möjligen är det ändå ett genombrott, mitt eget påfund, för jag kan inte på rak arm ange nån källa till att korkade saker är sämre än smarta.

Resonmanget är dock vattentätt eftersom det alltid går att definiera korkade, sämre och smarta på ett sätt som stöder resonemanget - OM det nu skulle behövas. :)
 
HAHA!!! Jag har missat denna pukko-tråd fullständigt, jag måste börja hänga på utsidan mer igen, det här var ju skitroligt..
 
Fast bra argument väger ju tyngre än korkade argument. Och dom håller bättre också.

Å andra sidan kan en lättsam tråd hålla i evigheter på utsidan, medan en tung tråd självdör efter första inlägget.
 
Men i alla lägen är det ju inte så att de produkter du har att välja på representerar alla fyra varianterna.
Nej, men det har väl ingen påstått heller? Men lika lite är det så att de produkter du har att välja på bara finns i kvandranterna 2 och 3.
Förvisso kan man säkert tänka sig att det finns ännu tyngre prylar.
Ja, och då kommer vi ju till det faktum att OM trådens rubrik (Ju tyngre desto bättre) verkligen stämmer så ska man alltså alltid välja det tyngsta alternativet om man har två att välja på? Men jag tvivlar STARKT på att ens trådstartaren gör detta.
 
Ja, trådstartarens inlägg uppfattade jag till stor del som ironiskt, men en del efterföljande kommentarer tycker jag inte varit särskilt ironiska utan tvärtom vidhållit att "ju tyngre desto bättre" faktiskt skulle vara en sanning.
 
Klart det finns ett samband!

Svårt att stå emot sådan här puckotrådar...

Finns det nån som kan ge ett exempel på en vädesignad lättviktsprodukt som inte går att göra hållbarare genom att förstärka det område som utsätts för störst slitage/påkänning? Enligt mig får man då alltid en hållbarare men tyngre produkt. (Givetvis finns det ingen anledning att förstärka produkten om den redan är tillräckligt stark för din användning.)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.