Keb kurs 2008

Finns det någon från göteborgsområdet som hade tänkt gå den alpina klätterkursen i kebnekaise 2008? Då jag inte har någon att åka med finns eventuellt intresse för sammarbete!
 
Intresserad

Hej, jag är definitivt intresserad av Keb kursen 2008, hade vart grymt roligt, måste dock lägga in ett litet frågetecken kring datum och liknande då det är ett halvår kvar och jag kommer att jobba under sommaren i övrigt. Dock känns det som att det krävs ett halvår för att öva ihop och liknande. Så kontakt mig gärna på mail så kan vi fundera mera!

Hälsningar
 
Man kan vara med utan några alpina förkunskaper alls, men jag tycker att man bör ha koll på vad det handlar om för att riktigt tillgodogöra sig kunskaperna.
Men det är svårt att säga vad det innebär.
Jag skulle rekommendera att läsa lite böcker om alpinism, både instruktionsböcker och berättelser.
 
Någon som vet vart det finns mer info att läsa om denna kursen, hittar inget på klätterförbundets hemsida.

B.E
 
ä det klätterförbundets eller STF´s klätterkurs du menar och som sagt var, finns det mer info att läsa på någon hemsida?
 
Tänkte gå den förra året men man var tvungen att skriva ner 5 leder man säkrat med kilar,friends. Har inte tradklättrat så det var kört tyvärr så det kan du ju tänkta på om du inte ledklättrat innan.
/fredrik
 
Jo, sidan ligger ju kvar på siten. Men länken till den är borttagen från menyn!

Mailade klätterförbundet och frågade, fick följande svar:
"Information om kebkursen har tagits bort då SKF inte står som ansvariga för kursen längre. Keb kursen arrangeras av Arcticguides. "
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...