Göran Kropp

Hej
Är det någon som vet om/var man kan få tag i den gamla Göran Kropp 8000+ jag har den nya utkåvan av boken men är intresserad av den gamla boken för att få läsa de gamla förorden och se de bilder som inte är med i den nya boken.
Tacksam för svar
MVH OK
 
8000+

Hej!
Undrar om du inte kan få tag på den på något bibliotek i närheten av där du bor, annars kanske de kan beställa den från nåt annat bibliotek. Har ett signerat ex i bokhyllan som jag läst många gånger om!

Lycka till
 
Du får nog söka den via antikvariatslistan då den är slut på DNs förlag. Gå in på närmsta bokantikvariat och be dem lysa den om de inte har ett ex på hyllan. Osingerade är billiga och singerade kostar kulor.
//J
 
Antikvariat på nätet

Det finns en bra site som har full koll på böckerna hos ett stort antal antikvariat i norden, http://www.antikvariat.net/
Här har jag fått tag på fina saker som t ex Snö.

Jag fick följande träff, endast 100 spänn.
LAGERCRANTZ, DAVID: GÖRAN KROPP. 8000 +. Inbunden 1997, 161, (16) sid., ill. med fotoplanscher i färg. Skyddsomslag. Bra skick. 22 x 20 cm. Bokförlaget DN.
 
Kb

Kungliga biblioteket i Stockholm har exemplar av samtliga svenska böcker som getts ut i sverige. Dessvärre kan man inte låna hem svenska böcker därifrån, utan måste läsa dem i bibliotekets läsesal (vilken förvisso är en trevlig läsesal...)

www.kb.se
 
Samtliga svenska titlar...? Menar du verkligen varenda en?
På hemsidan står följande "Kungl. biblioteket, KB, är Sveriges nationalbibliotek. Det innebär att vi har till uppgift att samla in och bevara allt som trycks i Sverige. Allt sedan 1661 måste alla tryckerier skicka in ett så kallat pliktexemplar av alla trycksaker till KB."
 
Hur vet man att man har en gammal eller en ny bok? min är andra upplagan första tryckningen...men det är inte direkt nått förord...
 
Andra upplagan = något är ändra sedan första upplagan.
Första, andra, tredje tryckningen osv är alla lika inom "samma upplaga" hoppas att du förstod ett något virrigt och snabbt skrivet svar.
 
Samtliga svenska titlar...? Menar du verkligen varenda en?
Inte bara KB utan även Lunds universitetsbibliotek (samt några bibliotek till) har samlingar av allt tryckt i Sverige.

Kungliga Biblioteket samt Lunds Universitetsbibliotek skall spara allt som skickas till dem medan de övriga (Uppsala, Göteborg, Umeå och några till) kan välja vad de vill spara av det som skickas till dem.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.