Två-dygns-upplevelse? (utan snö)

Hej alla!
Jag behöver koppla av så jag har tänkt att ta ledigt ett par dagar i mars. Jag skulle då vilja åka till en plats (utan snö) där man verkligen kan få flera naturupplevelser utöver det vanliga. Allt är av intresse!!! Först var jag inställd på att bo i vindskydd - men skulle nog hellre vilja att det fanns vandrarhem eller liknande i närheten.
Hoppas få tips på fin plats.
 
Skåne.

Är väl egentligen bara Skåne och västkusten som inte har snö under mars? :) Ingen aning om hur kustremsan är ovanför Hallandsåsen men det finns en del platser i Skåne. :)
 
Tresticklan lär nog vara snöfri i år i Mars om det fortsätter som det är nu med vädret. Riktigt fint område tycker jag själv.

Mvh / Johannes
 
Hela februari har och kan vända på timmar. Skåne brukar vara snöfritt och har all typ av natur utom fjäll. Goda kommunikationer och go mad!
go tur
 
Rekommenderar på det varmaste naturreservatet Ramsvikslandet på Västkusten. Där finns ett underbart vandrarhem och fantastiska strövområden som gott och väl räcker för några dagar. Googla! Vandrarhemmet lånar ut välservade cyklar.
Erik Danielsson har skrivit detta blogginlägg om området.

HåkanF
 
Tack!
Ska kolla upp alla tips. Har läst blogginlägget om Ramsvikslandet och det ser ju lovande ut! Lagom långt bort. Kanske jag kan ta med MTB:en och ta en tur.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...