Speedclimbing video

Masters of stone

Klippet kommer från masters of stone 4 tror jag, Klättraren Dan Osman är ju onekligen en legend. Få människor har gjort så mycket galet...
Dan gick tyvärr mycket tragiskt bort -98 i samband med ett pendelhopp.
Varför är det alltid dom som lyckas inspirera andra som dör först!?!
 
Ehh..han höll på med fri solo hastighetsklättring och att slå rekord i långa pendelhopp utan backup. Med tanke på det måste han varit riktigt skicklig som blev så gammal!
Hoppas han inte hann inspirera alltför många, inte minst mindre erfarna personer, till aktiviteter där minsta misstag betalas med döden.

/Bror Duktig
 
inspiration

Bara för att man låter sig inspireras av andra
betyder det ju inte att man vill göra samma saker.

Göran kropp t.ex. inspirerade säkert många som inte hade några alpinistambitioner.

Vissa aktiviteter Dan höll på med kan jag hålla med om var onödigt riskfyllda men för den skulle tycker jag ända man kan inspireras av att han gjorde saker som andra bara snackade om.

Istället för att sitta framför datorn som vi gör just nu var han ute och levde medans vi sakta sitter och dör... Fan man blir lite däppig när man tänker på det, nåväl, snart blir det vinter så man kan fara ut på äventyr igen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.