Etiska flugor

Skeptisk ska man vara till en viss gräns givetvis.
Jag har mina egna erfarenheter från mina Kinaresor, jag har aldrig hittat/sett det vi såg på tv inte häller folk i Kina har sett en hund strypas långsamt eller en levande hund flås tvärtom undrar dom varför göra sig ett sånt besvär när det är så mycket lättare att flå en död hund att döda en hund ska göras snabbt annrs förlorar ju köttet sin undergörande verkan säger dom i Kina. Dom tror att om man äter hund regelbundet typ ett par ggr/mån håller man sig ung längre.

Jag tror att även dokumentär filmare fejkar precis lika mycket som naturfilmarna gör dom spelar ju in sina "naturfilmer" i speciella inhängnader där dom först låter dom jagande djuren vara utan mat ett par dagar så att dom blir lite slöa (lättare att filma) och hungrigare sen släpper dom in en gassell eller dyl. samtidigt som dom filmar.
Arrangerade filmer för att tjäna pengar är vanligare än vi tror.
MVH
KIM
Graip; sa:
Samuel,
Det är just därför man helst skall ha anpassad utrustning för varje fisketillfälle.

Krister,
Hur skeptisk bör man vara?
I vilket syfte skulle journalisterna filma dessa makabra scener?
Skall vi betvivla EUs vidriga djurtransporter också (visat på TV)?
Kinesiska industriarbetare lever i dag sämre än svenska mjölkkor (också på TV)?
Pedofiler som kidnappar, stympar och mördar, även detta redaktionsfnatt som upplagehöjande åtgärd/påhitt?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...