Utomordentligt fånigt

Re: Re: Forum för osakliga angrepp

SWE3171; sa:
Jag kan säga dig att själv har jag för det mesta nästippen och hjälmkanten fäst vid klippan eller isen och tänker snarast på om säkringarna sitter som de ska, om vi klättrar tillräckligt snabbt och var nästa standplats kan vara. Minnena från bergen är lika mycket ljudet av karbingrindar som snäpper igen, ringandet av pitonger som drivs allt längre in, skruvar som äter sig in i isen och vinden som tjuter genom hjälmen när man andas den kalla, torra luften som vykortsmotiv av avlägsna toppar.
Som du beskriver det så får en överviktig 50 åring lust att rusa upp i bergen med en massa skrot å snören med sig :-D // Roland
 
Re: Figurer

malindo; sa:
vad är hemligheten bakom dina figurer? Hur gör man?
Tacksam för svar!

Att inneha Kraften innebär ett stort ansvar. För detta krävs Yediträning och endast ett fåtal utvalda kan tilldelas den. När tiden är mogen kan det även innefatta dig!
lsvader.gif

/Yoda
 
YODA

¡Coño! Impresionante...

Inte visste jag att Yoda och Zorro var en och samma Caballero

/Tarzan
[Ändrat av malindo 2002-09-19 kl 10:25]
 
Seven summits?

Efterom det börjar styra lite från ursprungsämnet måste jag bara fråga en lagom opassande fråga. Jag försökte själv få klarhet i detta men är det inte Carstenz pyramid som är Oceaniens bidrag till seven summits?
/ingenjören
 
Fånigt????

Det är alldrig fånigt att försöka klara av en utmaning.
Det finns förutom att han klarade av en utmaning ett antal fördelar med att handikappade utför sådanna saker...

Skutta upp på toppen själv innan du kritiserar folk för vad de klarar av!
 
När det gäller att utröna vilka expeditioner som tillfört mänskligheten något så kan ju det ämnet verkligen sätta fart på diskussionen igen.

Vi skulle ju kunna fråga en 70 årig Kongoles(eller en historiker och antropolog om nu Kongolesen har synfel eller lider av dåligt minne) vad han tyckte att Stanleys expeditioner tillförde honom och hans förfäder.

Stanley utförde en enorm bedrift. Han korsade den afrikanska kontinenten till fots och per båt, utan karta, på mindre än fyra år i slutet av 1800-talet.

Vad fick då denna expidition för betydelse för efter världen. Jo, eftersom Stanley finansierdes av Kung Leopold av Belgien så banade den väg för den i modern tid största rovdriften på en naturtillgång och ett folkmord. På grund av gummiplantagerna så mördades och lämlästades drygt en miljon människor och miljontals sattes som slavarbetare.
Ett vanligt sätt att straffa olydiga "gummi-slavar" var att hugga av dem en hand. Var det en lika stor bedrift att producera samma kvot av gummi med en eller två händer? Tyvärr så innebär kanske detta att de genom sitt tillfogade handikapp inte kan tillgodoräknas våra eventuella sympatier i samma utsträckning som ej funktionshindrade, eller? Sidospår, över till ämnet.

Var det en stor bedrift att kartlägga det inre av den afrikanska kontinenten? Vad hade Staneley för motiv? Var det för att hjälpa folk eller var det för egen ära och berömelse till vilket pris som helst?

Rent definitionsmässigt var det en expedition. Frågan är, var den fånig? Esbo?
 
Efter att ha läst allas kommentarer till kalles observation börjar jag bäva för att folk på utsidan är gravalvarliga och saknar humor!

Det är en trend som går i många forum att om det går att hugga emot så skall det göras. Nu hugger jag emot alla som hugger för att huggas skall! Ser ni inte det roliga i Esbos observation? Allt måste inte tas på det stora allvar som så många här gör. Bara så att ni vet...

skratt och leende/samme
 
Vad det ligger för djup och underfundig humor i att raljera över en människas handikap har jag svårt att förstå.

Att sedan bemöta kritik för ett sådant utalande med att dessa personer saknar humor...ja, även det övergår mitt förstånd.

Det kanske vore på sin plats att vederbörande gjorde lite tydligare för oss humorlösa när han skämtar.

Vad som också är ganska vanligt på sådana här forum är att vissa människor ser sin chans att haspla ur sig de mest oövertänkta saker i annonymitetens bekväma skugga. Saker man aldrig skulle säga i ett sällskap där man kan förväntas konfronteras med personer rent fysiskt. Det är en himelsvid skillnad.
 
Där ser ni, jointman har humor :)
Okej, att många här inte har humor kanske var fel men ni tar iaf saker på ett för allvarligt sätt tycker jag, det har liksom blivit lite "arga polisen" fasoner över mångas inlägg. Om alla skulle slappna av lite och inse att allt inte handlar om en livshotande situation skulle stämningen här på samtliga forum bli lite gladare tror jag :)

Inget illa menat till någon i det jag har sagt.

MVG/samme
 
Jag tycker det

.. har blivit en trend att diskutera hur folk diskuterar istället för att diskutera det diskussionen handlar om. Jag tror jag går och diskar istället...
;)
/tjo
H
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.