USB- Kabel trasig.. eller ?

Hej !

Köpte min Nikon D90 för en månad sen. För över mina bilder via datorn, går utmärkt. Men i går då jag skulle ladda över nytagna foton via datorn, händer det inget? Ní vet, de brukar komma upp "Importera bilder" & så klickar man där. Men nej, inget händer. Min kabel är inte trasig, de är RÄTT kabel, jag har satt i rätt och inget kan vara fel. Men sen när jag går in på enhetshanteraren, står det så här: " Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19) " Vad ska de betyda? Det står sök efter lösning via nätet, min det finns inget. Snälla, hjälp! Är kabel trasig, eller är Min KAMRA trasig? Snälla hjälp, SÅ tacksam för svar ! /orolig
 
Nja låter mer som om något hänt i din dator. En dum fråga, har du provat att starta om datorn (förvånande hur ofta det fungerar)
 
En annan sak man kan prova är en annan USB-port på datorn.

Eller så kan man städa bort oanslutna enheter i enhetshanteraren (men man måste ändra nån registernyckel för att se dem).

Såna där fel brukar uppstå om man t.ex. råkar dra ur kontakten precis när man satt i den (så enheten inte identifieras korrekt).
 
Hej !

Köpte min Nikon D90 för en månad sen. För över mina bilder via datorn, går utmärkt. Men i går då jag skulle ladda över nytagna foton via datorn, händer det inget? Ní vet, de brukar komma upp "Importera bilder" & så klickar man där. Men nej, inget händer. Min kabel är inte trasig, de är RÄTT kabel, jag har satt i rätt och inget kan vara fel. Men sen när jag går in på enhetshanteraren, står det så här: " Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19) " Vad ska de betyda? Det står sök efter lösning via nätet, min det finns inget. Snälla, hjälp! Är kabel trasig, eller är Min KAMRA trasig? Snälla hjälp, SÅ tacksam för svar ! /orolig

Backa datorn genom att via en återställningspunkt gå tillbaka till tiden när det fungerade och prova igen. Annars ladda drivrutinerna på nytt från den CD du borde fått med kameran.
Lycka till
 
Jag tror Du måste sälja kameran till mig för en spottstyver (eftersom jag är så himla just!)

Nädå! Det är nog bara datorn som krånglar.
Det finns kanske en kortläsare på datorn?! Ta ut minneskortet och läs in bilderna därifrån om tipsen ovan inte fungerar.

/Peter
 
Hej!

Klicka på "Den här datorn" (med kameran ansluten) och se om kamerans minneskort finns med som en enhet med "flyttbart lagringsmedia" eller liknande, bland övriga minnen som datorn ev. har?

Om så är fallet så är det bara att "Öppna" kamerans minne (via 'Den här datorn') och klicka sig ner i dess mappar till de enskilda bilderna, och "blåmarkera dom" (Ctrl+a).

Högerklicka sedan och välj "kopiera" om du vill ha kvar bilderna i kameran, eller välj "Klipp ut" om du samtidigt vill tömma kamerans minneskort på bilder.

Högerklicka sedan i lämplig mapp i datorn och välj "Klistra in", så hamnar bilderna just där!

På detta sätt går du förbi det automatiska "importera-bilder-programmet" som brukar öppnas med automatik i datorn.

Mvh!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Still Alive Kamera som kan laddas via USB? Fototeknik 2
cyanopsis digitalkamera som laddar på USB Fototeknik 11
Graip USB 2 Fototeknik 5
Jannis Trasig Kamera! Fototeknik 0
Hasse E Trasig T90 Fototeknik 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...