Gratis klätterprylar!

Hm.. Med rätt karma kommer man långt. Är det möjligen så att Monkeywrench ska på krävande expedition? Tror den kommer att gå bra i så fall!
 
Är i Stockholmstrakterna mellan den 17e - 23e November och tar gärna emot klätterprylar om det finns någon själ som känner att de inte har användning för dem längre! :)
 
Bumpar och hör om det är något som har någon pryl i överflöd!
Gäller att försöka få ihop något till kommande säsong :)
 
Jag har en del gamla fula tunga karbiner över, både skruv och vanliga. De är inte tappade eller nå sånt. Behöver du sånt kan du alltid hämta dem.
 
Hej!

Skänkes: Scarpa Freney XT GTX storlek 44,5 i använt men bra skick. Bra sko för fjäll, is och dry-tooling. Tyvärr en aning små för mig...



Finns i Stockholm

Med vänliga hälsningar

Kaj
 

Bilagor

  • IMG_3386.jpg
    IMG_3386.jpg
    53.7 KB · Visningar: 757
Hej!

Skänkes: Scarpa Freney XT GTX storlek 44,5 i använt men bra skick. Bra sko för fjäll, is och dry-tooling. Tyvärr en aning små för mig...



Finns i Stockholm

Med vänliga hälsningar

Kaj

Nämen, det där kanske kunde vara något! Mina stackars turpjäxor agerar ju allroundsko i bergen och kan definitivt behöva lite avlastning för brantare aktiviteter. Jag kan nog arrangera en upphämtning. Hör av mig via PM.
 
Jag har tyvärr inget så storslaget som kajkalajkan att bjuda på, men några småsaker hittade jag i förrådet, om det är någon som är intresserad. Ska gräva djupare någon dag och se om jag kan hitta något mer.

• En YOYO-repbroms för enkelrep, självlåsande (http://www.rockclimbing.com/gear/Essential_Equipment/Belay_Devices_Descenders/YO-YO_1887.html)

• En firningsåtta

• En BD kritpåse

Hårdvaran har ca. tio år på nacken men är sparsamt använd.
 
Hej!

Som en sann klätternörd har jag ägnat delar av lördagkvällen åt att plocka med utrustning. Hittade en fifi och en funk device i nyskick som jag inte har nån användning för. Aid någon? Gratis till den som tror att de kommer att använda dem.

Har också ett par tunna, marinblå, patagoniabyxor i strl m som knappt är använda.

Även en Patagonia alpine houdini (ultralätt regnjacka) i strl m som också bortskänkes men den är välanvänd och tejpningen av sömmarna släpper lite på insidan här och där.

Sist men inte minst ett ex av Lynn Hills självbiografi Climbing Free som var helt okej men inte riktigt platsar i mitt klätterbibliotek med de allra mest fantastiska verken så den får också gå.

Hämta hos mig eller ge nån tjuga till en behövande stackare så lägger jag det på postlådan.
 

Bilagor

  • 16024CC4-C46D-41D3-AE60-BC39A32DB080.jpg
    16024CC4-C46D-41D3-AE60-BC39A32DB080.jpg
    50.3 KB · Visningar: 345
  • BE2FC8C5-98B6-4CCD-983F-707C20E7032C.jpg
    BE2FC8C5-98B6-4CCD-983F-707C20E7032C.jpg
    42.9 KB · Visningar: 342
  • A6B8848E-238D-41DD-A979-4A8C955F41CA.jpg
    A6B8848E-238D-41DD-A979-4A8C955F41CA.jpg
    51.9 KB · Visningar: 341

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...