Segt på Utsidan?

Jag upplever de senaste dagarna som sega på siten. Antingen har det att göra "track.adforum.net" eller så är det bara en följd av att det är segt. Medan jag väntar på att sidan ska uppdateras hinner jag i alla fall läsa just "läser track.adforum.net" längst ner till vänster. Men segare än vanligt är det.

thomas
 

talthoff

Forumvärd
Kör du Internet Explorer?

(Den är nämligen missvisande vad det gäller "väntar på ...", den säger väntar på *den föregående* inte den som den väntar på ...)



-Thomas
 
Stämmer! Jag har provat Explorer, Firefox och Safari. De senaste två dagarna har Utsidan varit ovanligt trög!
 
Det hänger ihop med övre bannern.

Så länge den övre bannern (North Face) inte ska laddas verkar det gå fort. Men varje gång den ska visas tar det stopp och blir segt. Med övre bannern menar jag reklamplatsen ovanför ytan där det står "Utsidan" till vänster.

thomas
 
Eftersom jag råkar vara här just nu och du antagligen är inblandad så kan jag tala om att Fotosidan gör en mystisk paus i inladdningen. Firefox.
 
Så länge den övre bannern (North Face) inte ska laddas verkar det gå fort. Men varje gång den ska visas tar det stopp och blir segt. Med övre bannern menar jag reklamplatsen ovanför ytan där det står "Utsidan" till vänster.

thomas

Jajamensan, samma för mig. Något med övre reklamen.
Obra.
 
Så länge den övre bannern (North Face) inte ska laddas verkar det gå fort. Men varje gång den ska visas tar det stopp och blir segt. Med övre bannern menar jag reklamplatsen ovanför ytan där det står "Utsidan" till vänster.

thomas

Samma här, det hela fryser just när north face-bannern laddas. Kör chrome här.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.