Tandemhjul?

Peter White bygger bra hjul. Han har byggt ett par touringhjul till min frus Trek och ett SON-Nav hjul till min Colnago. Dock vet jag inte om har är billigast...

Du kan nog specca vad du vill ha och be Star bike i Tyskland bygga - dom tar 39 euro per hjul. Tandem hjul är ju inte speciella svåra att bygga... Min Cannondaletandem rullar fort. på originalfälgen i bak. Jag bytte framfälg och det tog knappa timmen. Jag har inte jobbat i cykelaffär på 19 år så jag bygger inte hjul så ofta.

Jag skulle nog beställa delarna från Tyskland eller England och be LBS bygga hjulen.
 
Varför inte 48-ekrade hjul + tandemfälg när du ändå är på gång? 48-ekrat minskar ju spänningsvariationerna i ekrarna, varpå de håller bättre.

Dessutom tror ajg att du bygger de bästa hjulen själv, bara du tar dig nödvändig tid och införskaffar nödig utrustning. Räkna med 5-6 timmar/hjul som nybörjare http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html
/Niklas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...