cykling i norge

Hej.
Riktig nybörjarfråga men behöver hjälp. Sitter och planerar en 14 dagars cykeltur i Norge och undrar bara var man får tag på bra kartor.
 
Tunnlarna var inte utmärkta på min karta. Ett klart minus. Kolla detta. Hade en motorcykelkarta från Capellen eller Kapellen köpt på en av Stockholms kartbutker. På en del ställen går de inte att undvika. Kringkörningsvägarna är ibland fulla med stenskrot. Naturligt eller ditlagt från tunnelbygget.
 
Tack allesammans för bra och användbara svar. ber om ursäkt att det tagit mig så länge innan jag svarat på era inlägg men har haft lite tuftt schema att tag.
 
Hei dær.Det kommer litt ann på hvor du skal sykle.Norge er et litt "Uland" enda med tanke på sykling. De beste kartene er vel vanlige bilkart med bra målestokk.Jeg har syklet en del i Nord Norge (ned til Brønnøysund) så du skal bare spørre,skal hjelpe deg å finne kart.Lofeten er et fint område med med nydelig natur.Juli er den beste mnd å sykle i pga temperaturen.:)
 
Vi har bestämt oss för att starta i Andenes och cykla längs lofoten sedan fortsätta söderöver. Får se hur långt vi kommer :) Det blir helt definitivt juli.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.