Scott hjälm??

Tjena

jag hade tänkt att köpa en hjälm och har du lite frågor. Hjälmen kommer att användas för slalom (så småningom telemark!!) och vill gärna spara roten när jag krashlandar efter en misslyckad helikopter eller nåt.
jag har spanat lite på en scott (?) hjälm, den verkade smidig då den gick upp i nacken. (om ni förstår...)
sen undrar jag om det finns några bra affärer i stockholm med bra priser på hjälmar?

tack på förhand anders frisk
 
Hjälm är cool...

Hej!

Det är kul att hjälm har blivit "inne" och att de
flesta extremåkarna börjar föregå med gott exempel och alltid köra med ryggskydd och hjälm ...

Själv köpte jag min scotthjälm (chrome förstås :) -97 på Stadium på Vasagatan (sthlm). Nu har det blivit allt vanligare med "vuxenhjälmar" och flera märken kommer med modeller.

Jag är väldigt nöjd med min och årets modeller är ruggigt snygga, men jag skulle ändå råda dig att titta efter en hjälm med "mjuka öron", det ger större rörelsefrihet och bättre ventilation. Jag tror det är värt den minskade säkerheten. Cebe gör en väldigt populär modell "freestyle", Burtons hjälmar är naturligtvis alltid bra och ny för året (tror jag) är TGR's hjälm med flames såklart.

Kolla in på nya butiken på Torsgatan:
http://www.alpint.com/

De har stort sortiment och trevligare personal än
************

/Niklas, utsidanhackare som skyddar insidan

PS. Man behöver inte vara bra för att åka med hjälm, det räcker med att vara smart ...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
OffPist2000 När byter ni hjälm? Skidalpinism 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.