Randonne pjuck

Har någon provat Lowa`s nya randonne pjuck
Har själv testat Nordica tr och Dynafit`motsvarighet men dom är för slappa utför.
Jag söker en mer utförsbetonad sko men med gummisula för säkrare grepp vid uppförsvandring med laggen på ryggen.
Har någon något tips?
Gunnar
 
Scarpa Denali!

Jag har ett par Scarpa Denali-helt suveräna! Om du vill ha ett par randonnépjuck med lite prestanda utför så kan jag varmt rekommendera dessa! Har Vibramsula.

/Mattias
 
Som sagt, prova Denali

Har haft ett par Denali i fyra år, använder inget annat. Min gamla slalompjuck står i källaren, kan inte åka längre med de stenhårda sprutade top-of-the-line-pjäxorna. Alldeles för hårda.
MEN, alla turpjuck har nackdelen att de har för mjuk flex, det måste man acceptera. Men, som sagt, bland de randonné-pjäxor som finns på marknaden är säker Denali de bästa. Se upp bara så att du inte köper för stora. På modellerna efter mina (96) gjorde de skalet större, vilket innebar problem för kompisar till mig som byttte "upp sig" - samma storlek blev för stor. Kan alltså vara idé att köpa smått och lästa ut efteråt.
-Henrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.