Sässong i Chamonix...

  • Trådstartare javerhammar@hotmail.com (Joakim Jäverhammar)
  • Start datum

javerhammar@hotmail.com (Joakim Jäverhammar)

Gäst
Tänkte tillbringa en sässong eller fler nere i Chamonix eller Val Thorens. Problemet är att jag har lite dålig koll på läget så jag undrar om någon kan svara på dessa frågor?


Är det lätt att få jobb? Hur mycket stålar skall man ha med sig? Finns det andra lägenheter eller boutrymmen att hyra för en billigare summa än hotellrummen? Vad kostar ett sässongskort? Finns det någon organisation som arrangerar sässongsskidåkning? m.m.


Mycket frågor var det. Om du tillbringat en sässong i Chamonix eller Val Thorens så tveka inte att skriva ett inlägg här eller till min e-mail. Det skulle hjälpa mig mycket.


MVH Joakim "Skibum" Jäverhammar
 
Säsong i Cham

Jag har varit en och en halv säsong i Chamonix. Boende ska du helst fixa innan du åker ner. Ring till franska turistbyrån och be de skicka blanketter. Det är roligast att bo i Chamonix sud. Det finns en mängd olika prisklasser på boende. Jag har bott med 4st andra på ca 20kvm för ca 700 kr/ mån. Om du ska fixa jobb där nere måste du vara där på försäsongen och söka som tex barstädare. Ett säsongskort kostade säsongen 98/99 4500 Frf. Ha det skoj så ses vi där nere
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.