Skägg eller inte? Ett maskulint problem.

Himlar... Jag som har hivat bilderna på mina bröllopsmustascher, skepparkransen, getskägget, poetskägget, bottenhavsskägg, grottningsskägg och cyklahelanorgeskustskägg... Tur att man inte är singel längre för här hade det funnits utrymme att visa manen.
 
Efter att ha sett en show som heter Duck Dynasty (prova googla så får ni se på skägg) så vill jag också odla lite, dock med betoning på lite...
Efter närmare 2 veckor har jag bara morrhår... Skulle det blåsa lite kraftigare skulle jag bli kal igen :)

Avundsjuk på er som har coola skägg, helt klart manligt värre! Ska fortsätta ett tag till i alla fall, sen får vi se.. Blir det för patetiskt så åker det bort.
 
Efter att ha sett en show som heter Duck Dynasty (prova googla så får ni se på skägg) så vill jag också odla lite, dock med betoning på lite...
Efter närmare 2 veckor har jag bara morrhår... Skulle det blåsa lite kraftigare skulle jag bli kal igen :)

Avundsjuk på er som har coola skägg, helt klart manligt värre! Ska fortsätta ett tag till i alla fall, sen får vi se.. Blir det för patetiskt så åker det bort.

Hmm och såhär ser det ut idag:
11029753766_1d0993e7d6.jpg


Kommer behålla det året ut är tanken i alla fall, sen får vi se :)
 
Bra hygien med skägg ?

Skägget värmer bra. mustaschen skall vara kortklippt vilket är enkelt i fält att hålla. Att låta bli att raka sig och istället ha skägg är bra bakteriellt. det är ca. 3-7 ggr mer bakterier på bar hud utan skägg, detta VET man rent vetenskapligt även efter många fältstudier inom flera försvarsmakter samt är ett känt faktum i Alaska samt Canadas vildmarker där jag bott och varit ute på otal "expeditioner" (ute o jagat / fiskat mat i busken) ! 20 cm från munnens underläpp är bra då det går att stoppa innanför kragar och även använda som frostskydd då du bara har öppet för munnen för att andas i bivack.Ha gärna med er genomskinligt förpackningsplast till framvägg vid bivackbygge där man då "innesluter" den öppna delen mot en nyingeld med strålsten bakom. Värmen går igenom plasten och stannar kvar inne i bivacken och till slut kan du sova i bara underkläderna mitt i vintern. har provat i Alaska och det fungerade bra. Fick tipset av en trapper jag träffade i buschen. Det tog honom dock 3 dagar innan han började prata med mig då han inte sett en levande människa på över 1 ½ år, så han var lite blyg så att säga. NEJ det hjälper inte att bara lägga sig ned om en Grizzly är hungrig (svarar preventivt på detta då jag vet av erfarenhet att frågan kommer annars). Ha det gott i busken/på havet/ i bergen. Mvh Fort Frazer
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...