Web-tv Ute

Inte Ute, men Inne.

Rolle har kommit in efter sommarens långhajk.
Han visar i denna film hur han bakar gáhkko på MSR Whisperlight.

Rolle bakar

Elda inte inomhus, vi är tränade proffs som har 112 inlagt i våra mobil telefoner.
 
Boss?

Var kommer uttrycket boss eller bosset från? Jag hade aldrig hört det på 37 år innan jag träffade en tjej från Skellefteå. Hon säger att hunden "har boss i pälsen" eller har "blivit bossig". Själv är jag från Luleå och du från Jokkmokk (?) så jag vet inte hur jag missat det...

...
Ja happ!
Då var det dags för Ute del 4.
...
Patrik
 
Nere i Västergötland, Skaara, Vaara, Grässtôrp, Lichöpping, Marriestaa, Skövvde, Falkôping, Nôssebro, Ässonga osv heter det bôs (böös).
Bôs är sånt som brukar ligga inne i traktorhytten när man kört hö en vecka, det ligger intill väggarna på golvet i lagg'årn, det är det som är kvar i balvagnen när man lyft ur lasset osv.

När inomhus-husdjur klivit runt i fröande maskrosor, knektalöss, kardborrar mm så har de fått bôs i pälsen.

För övrigt så var det Hugo Boss (1885-1948) som designade uniformerna åt SS och HJ. Skall det förtryckas och massmördas så skall det göras med stil och klass.
 
Senast ändrad:
Du har säkert läst att ditt initiativ med filmsnuttarna som du lägger ut är uppskattat av många så även av mig, man får några minuter av ro och glädje, tack chinerunner !
(underförstått: sluta aaaaldriiig !)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
raderad04 Ralston är ute igen! Överlevnad 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.