Getterön i Varberg, miniäventyr

Ja, så vart det ju faktiskt en dag med sol och inte så mycket blåst så man trillar här i slutet på januari (känns som första gången sen jul). Passade på att smita ut med dottern till havet. Satte skruttan i cykelkärran, bärstolen på ryggen, och trampade ut till naturreservatet längst ut på Getterön. Fick testa att laga barnmat på gasköket för första gången (behöver definitivt optimera det lite med nåt smart kärl) och byta en blöja i kall snålblåst. Men det var utan tvivel värt det. En platt horisont och lite havsluft gör gott för själen, även om jag troligen uppskattade det mer än min dotter. Men hon sov i alla fall som en stock sen.

Mer utforskningar av Varbergs närområde med barn och cykel följer, så snart jag hinner genomföra dem och lägga upp dem.

/Erik
 

Bilagor

  • IMG_1536_2.JPG
    IMG_1536_2.JPG
    96 KB · Visningar: 414
  • IMG_1539_2.JPG
    IMG_1539_2.JPG
    81.7 KB · Visningar: 430
  • IMG_1543_2.JPG
    IMG_1543_2.JPG
    89.6 KB · Visningar: 394
  • IMG_1546_2.JPG
    IMG_1546_2.JPG
    132 KB · Visningar: 399
Getterön är ganska fint. Trevligare blir det om man istället för att ta stigen direkt jämte hörselskadegården tar höger förbifotbollsplanerna och går mot höger (eller nord), där brukar det vara mindre folk och man kan gå lite längre än om man går rakt fram. Är fåren ute nu?
 
Getterön är ganska fint. Trevligare blir det om man istället för att ta stigen direkt jämte hörselskadegården tar höger förbifotbollsplanerna och går mot höger (eller nord), där brukar det vara mindre folk och man kan gå lite längre än om man går rakt fram. Är fåren ute nu?

Jo, fikaplatsen var åt det hållet. Ska leta oss lite längre norröver nästa tur, ser fint ut däråt. Tack för tipset!

Såg inga får, förutom de som speglades i kokkärlen :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
friluftsvarberg Friluftsfrämjandet Varberg-Viske Halland 0
4623 Vad göra i Varberg? Halland 1
erixon Multisportare el friluftsare i Varberg? Halland 1
Jungmannen Havskajak i Varberg Halland 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...