Paracord armband

Vad är det med de där paracordarmbanden egentligen? ser de överallt numera. Finns på H&M t.o.m. Är det nån som nånsin flätat upp snöret eller är allt mest nån slags utsmyckning än nått användbart.

Flätar ni ihop det sen också till ett lika tjusigt armband?
 
Poängen är att i ett kompakt format ha tillgång till en mycket användbar lina som man dessutom alltid har till hands. Personligen så anser jag inte att behovet finns i urban miljö eller som ersättare för "riktiga" smycken.

Den mest praktiska varianten är enligt min mening som klockarmband. Slitstarkare material och samtidigt någorlunda bekvämt sådant är svårt att hitta.

~Paul~
 

avslutad210712

Gäst
Helt utanför ämnet men....

Förstod att jag köpte fel *tittar på mitt rödsvarta tennarmband* men mitt är i alla fall jävligt mycket snyggare än paracordvarianten
 
Vad är det med de där paracordarmbanden egentligen? ser de överallt numera. Finns på H&M t.o.m. Är det nån som nånsin flätat upp snöret eller är allt mest nån slags utsmyckning än nått användbart.

Flätar ni ihop det sen också till ett lika tjusigt armband?

Har tagit upp mina ett par gånger, en gång för att förevisa för ungarna vad det skulle vara till och den andra för att ha stumpar som provisoriska ryggsäcksnitar (gammal säck).
Första gången knöt jag ihop det igen men med ryggan slets småbitarna ut så det blev till att tillverka ett nytt.
 
Använder faktiskt mina som "riktiga" smycken. Eftersom jag gjort de i flera färger får jag dock bara ut ca 1 m rep av varje färg (utom ett som är 2 m), men det finns gott om trevliga skarvknopar i nödfall. Har dock ej behövt prova i verkligheten.

Lite roligt att de har blivit så mainstream att de finns på H&M. Har dock känt på dessa och de är inte mycket att hänga i julgranen...

Bifogar en bild på mina smyckesbetyngda armar (och jag som en gång i tiden inte ens klarade av att ha en klocka på armen).
 

Bilagor

  • armband.jpg
    armband.jpg
    51 KB · Visningar: 1,336
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
zzeezz Paracord hur funkar det? Överlevnad 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...