• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

En vecka i svenska eller norska vinterfjällen

Hej,
Jag söker någon som har lust med en turvecka på skidor i fjällen.Vilka fjäll spelar mindre roll. JAg är också flexibel när det gäller datum från fab-april. Just nu bor jag i Stockholm men kommer ursprungligen från Lappland och har vana av kyla och snö. Jag gillar all slags friluftsliv. Hör av dig! Jag är 26.
/ Viktoria
 
Hej!
Jag har själv funderat på att åka en tur i Sylarna från Helagsfjället till Storulvåns fjällstation över Sylmassivet. Men det finns ju säkert andra trevliga turer också. Jag har ingen erfarenhet vad det gäller turåkning i fjällen, men det kanske du har?
Hör av dig.

Joakim.
 
Tur mellan STFs stugor

Hej Johan...
Egentligen så har jag ingen djupare erfarenhet när det gäller vinterturer men jag är uppvuxen i Lappland och har stått på längdskidor sedan jag var 6 år...jag tänkte åka Telemarkskidor och med relativt lätt packning och sova i STFs stugor. Kanske ta någon topptur någon dag...Vem är du? var kommer du ifrån?....Intressen osv. Du kan maila mig om du vill: viktorianilsson@yahoo.com
 
Telemarkstur

Hej Viktoria och Joakim,

Jag heter Petra och har också funderat på att åka på en fjällresa i vinter. Har lite erfarenhet av fjällturer (gått en vinterfjällkurs). Hör gärna av er om ni fortfarande är intresserade. petra_and@hotmail.com
 
Hör av er om datum!

Jag är alltid sugen på fjälltur, problemet är att jag aldrig är ledig när alla andra är det och tvärt om. Jag är 26 år och har gått en del fjällturer på vintern, mest i Helags området. Jag har aldrig sovit i stuga dock, men det kan ju vara skönt att slippa gräva.

Har ni plats och datumet är rätt så är jag intresserad.

bjorn@geologist.com
 
Hej Viktoria

Det låter jättespännande att göra en veckotur i fjällen.
Själv är även jag en gammal norrlännig som både stått på ett par skidor förr och klarar av lite kyla.
Jag har inte planerat något speciellt då det ju är en bit till fjällen och det samtidigt inte är så lätt att få med sig någon, men jag tror att området kring Grövelsjön skulle kunna vara intressant då det finns STF stugor i området.

Hör av dig om du fått ihop ett par intressenter och om ni bestämt datum resp resmål.

/Anders
 
Till fjälls den 11/3 en vecka

Hej alla intresserade.

Nu finns det ett datum spikat. Den 11 mars drar vi iväg till Keb och dess omgivningar.
Vi kommer bo i tält, åka skidor mellan olika berg och ställen och göra flera toppturer på de fina bergstopparna i området. Självklart inklusive Kebs toppar.

"Vi" är just nu två personer med hyfsade erfarenheter från fjället men skulle gärna bli fler.
Häng med oss om du har lust. Maila mig på adress martin@teknologia.com eller ring 031-545480

På återseende i norr...

// Martin
 
fjällen

hej
jag flyger upp till hemavan den 4/3 till ett kanonpris på 750 skr från stockholm detta inkluderar hotell med frukost 4 dagar
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Skoggen Trepassleden (Jojoleden) Vecka 35 Reskompis 0
JanneSWE Grövelsjön vecka 11, häng med! Reskompis 0
Ormrot Vecka 10 skidåkning Reskompis 0
MartinPaddlr Frivilliga till Packraftingtur - Kroatien vecka 44? Reskompis 0
JRX Abisko till Kvikkjokk vecka 32 - 35 (6-30/8) Reskompis 0
Robson76 Bestiga Kebnekaise vecka 29 Reskompis 1
Akka Vandringssällskap vecka 30-31 Reskompis 3
kanis Sällskap fjällvandring cirka vecka 28-32? Reskompis 14
Ida. Vandra i Sarek nästa vecka (v.29)? Reskompis 0
GORELI Åre vecka 32 Reskompis 0
ddala Skottland (Cairngorms National Park) vecka 30-31 (2014)? Reskompis 11
Atli Cykla Tyskland nästa vecka Reskompis 0
Mikael_E Kungsleden vecka 31, Abisko - Kvikkjokk Reskompis 0
Sara_B Lofoten/Senja nästa vecka? Reskompis 0
kalle2 Norge vecka 27el senare Reskompis 2
MrLao Resesällskap i påsk/vecka 14. Alperna? Reskompis 0
alexandre Topptur partner sökes / 1 vecka i Alperna mot 1 i fjället? Reskompis 1
sagrol Vassijaure-Mårmapasset-Nikkaluokta vecka 33 Reskompis 3
Seb_Gbg Plats i bil till Östersund vecka 31 Reskompis 0
Overland Kebnekaise vecka 37! Reskompis 2
thho Vecka 9 Reskompis 0
liquidmonkey ResaKompis till Cambodja för en vecka Reskompis 6
Nedar Vintertur vecka 9 Reskompis 0
Stina10 Resesällskap Alaska - nästa vecka!!!! Reskompis 1
Mc Gyver Padjelanta, vecka 30-33 Reskompis 0
Linsali Bil till Chamonix vecka 29? Reskompis 5
pzac UCPA ValDIsere vecka 6 Reskompis 0
Bumse Äventyr vecka 32 Reskompis 0
Avslutad151221 Ledig vecka 39? Reskompis 0
villkatt Något spännande rese/äventyrsförslag vecka 52 & 1? Reskompis 2
MartinR Häng med oss på fjälltur en vecka Reskompis 1
Nyman Scoutvecka i Grövelsjön vecka nio! Reskompis 6
Fjällvandring vecka 34. Reskompis 0
Fjällvandra under vecka 32 Reskompis 2
jabe05 Paddeltur i Sthlm:s skärgård vecka 31-32 Reskompis 0
Malamute74 Vandring, Kajaking, lera mig prata bättre svenska;) Reskompis 0
Norkla Vandring i norska eller svenska fjällen Reskompis 3
Skogen78 Resesällskap svenska fjällen Reskompis 0
Mangee Skidtur i svenska fjäll Reskompis 24
duharmail Vandring utmed svenska kusten Reskompis 4
ygge Svenska Högarna i helgen!! Reskompis 0
unix Början av hösten 2019 en eller flera som kan vandra var som helst i Sverige. Anm gärn Reskompis 4
amundsen Helags, Fulufjället (Bergådalen), Nipfjället eller Grövelsjön nästa helg Reskompis 1
dunderdotter Vandra med barn i skolåldern i början av augusti eller juli? Reskompis 4
modellinglove Miami i Dec eller Januari! Reskompis 0
apfaktor UCPA V 36 eller 37 Reskompis 0
alexz fjällen eller annat förslag Reskompis 0
nfhakansson Vandring i alperna eller upplevelseresa v.32? Reskompis 1
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
De kan du va själv Spätta eller tjej med egen MC sökes Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...