• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Båt över atlanten?

Jag har länge velat ta mig över atlanten, till centralamerika, via båt. Men jag har haft väldigt svårt att hitta någon. Så tips om vart jag kan vända mig är välkommna.
 
atlantan

Hej!

Jag antar att du vill segla över...
Det går varje år ett antal charter båtar över, som behöver besättning. Leta på internet eller i telefonkatalogen. I göteborg eller är det Stenungsund finns ett företag som heter "Ellen yachting". Dom har båtar som seglar till Västindien.
Även i internationella båttidningar söker båtar besättning, sk paying crew. Ex "Yachting world"
Eller sätt själv in en annons. Om du vill chansa kan du ju åka till kanarieöarna i nov .Där ligger flera hundra båtar som ska segla över. Det går alltid att hitta plats.
Gå gärna in och läs på denna sidan
http://www.yacht-jennifer.nu
Där står en del, framförallt olika länkar.Kanske något som du har användning för.

Lycka till!

Mvh Anna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sanja_h20 Behöver tips om jobb på båt Reskompis 0
Anna_25 Båten över atlanten Reskompis 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.