Snälla, kom hit och cykla med mig! (Gibraltar-Venedig)

Okej, nu är det såhär då va. Jag är på väg runt Europa, tillsammans med min hund och vår resekompis, Niklas. Men nu har Niklas tröttnat på cyklingen och bestämt sig för att snart vända hemåt igen. Vi befinner oss just nu i Portugal och når Gibraltar om uppskattningsvis 2 veckor. Min plan är att sedan fortsätta nordöst och cykla upp till Venedig, via Andorra.

Är det någon av er som har planer på att dra ner till Spanien och cykla lite? Eller kanske någon som redan befinner sig i södra Europa och har lust att slå följe en bit? Jag har testat på att cykla själv tidigare och insett att det inte är något som passar mig. Jag hoppas verkligen att jag hittar en ny resekompis och alla tips på hur jag kan lyckas med det är välkomna.

Mer om vår resa kan ni läsa på matildaholger.blogspot.com. Är ni bara nyfikna på resvägen finns den här.

/Matilda med Vilse
 
sorry, jag jobbar, så nåt sällskap kan jag inte bli. ville bara säga att jag gillar din blogg. fascinerande att vilses tassar håller. måste vara en lycklig hund som får vara ute och röra sig så mycket! :)
 
Hej Monica,

Kul att du hittat till bloggen! :) Vilse springer under ganska kontrollerade former, runt 5-10 km om dagen (+ promenader och fritt strövande runt lägerplatserna), beroende på väder, underlag och annat som spelar in. Det är ganska lagom för hans små tassar. :)

/Matilda
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...