Cykelställ för kula

Jag säger Thule. Köpte själv ett Thule "Hang-On" vilket jag inte ångrar. Plats för 3 cyklar och med gummianordningar i vilka man placerar cykel/cyklarna och som håller isär cyklarna (så de ej skrapar i varandra) samt smarta gummistroppar att sätta fast cyklarna i. Dessutom är cykelhållaren låsbar så den inte blir snodd.

Alltihop känns som kvalitet rakt igenom.

Faktum är att jag hört om en del som t.o.m tappat cyklar och cykelhållare under körning d.v.s "Biltema-varianten av cykelhållare.

Hilsen
Anders
 
Jock Scott; sa:
Faktum är att jag hört om en del som t.o.m tappat cyklar och cykelhållare under körning d.v.s "Biltema-varianten av cykelhållare.

Hände mig för några år sedan. Att cykel pajade var den mindre biten; det var en himla tur att vi inte hade nån efter oss, då hade det kunnat sluta riktigt illa. Köp kvalitet, för cykelns och för medtrafikenternas skull.
 
Enklare sax kräver svetskunskaper och bra borrmaskin för att bli bra, men kan bli det. Det är viktigt att den inte kan tippa bakåt. Anmaningen att bara hänga två cyklar på skall tas bokstavligen.
En bättre hållare som Thule eller för snea bagageluckan är mycket bättre, såldes förr av Cykelfrämjandet.
Takfästen både Thule och Biltema är vida bättre.

Go tur
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KristianMattiasson ang. cykelställ för bil Långcykling 4
Frisk luft Förvaring "cykelställ" Långcykling 14
ekis Cykelställ för bil Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.