Mässa i bosjökloster

Ska ev iväg imorn till mässa i bosjökloster.
Står att det ska vara jakt- och fiskemässa.
Någon som har varit där eller ska dit, som vet om den är bra?
 
Jag har aldrig varit på den själv men har kollegor som alltid drar dit.
Om jag har förstått dom rätt så är det en mässa som helt och hållet riktar sig till just jakt och fiske.
Är man intresserad av det så ger den säkert väldigt mycket.
Men är man ute efter annan friluftsverksamhet så får du nog inte ut så mycket av den.

Men jag kan ju ha missförstått dom något. Jag vet i alla fall att den inte ger mig något och därför har jag ej heller varit på den.

//Peter
 
Varit där två år i rad, skulle varit där i morgon men sitter sjuk hemma.
Dom som varit där med mig säger att den är bättre än Elmia....
Jag har inte varit på Elmia så jag kan inte jämnföra, men mässan i sig tycker jag är klockren....
Ha så trevligt........
 
Jag var där i dag, det tog en hel dj--la timme att ta oss från Höör till Mässan, långa köer. Vi trodde vi skulle komma före köerna om vi kom fram vid tio men det sket sig. Mässan öppnar nio, så rådet är nog att vara där halv nio på morgonen om man vill slippa köer. Skulle dock tro att det var mindre köer söderifrån.

Det kostar 125 kronor i inträde, 25 kronor att parkera och vill man se Jocke Smålännings skjutshow så kostar det 20 spänn till.

Mässan är till 80 % en jaktmässa, 10 %fiske, och resten annat.

Det är fint på Bosjökloster, fin natur och utsikt ner mot Ringsjön

Man kan få testa att skjuta både lerduvor och annat. Äta lite älg- eller Vildsvinskebab till överpriser.

Mycket grejor till salu, mest jaktgrejor som sagt.
 
Är nyss hemkommen från mässan.
Får hålla med om att det till största delen bara var jakt, men hittade ändå lite roligt där.
köerna var inte så farliga, vi kom väl fram vid 11 tiden så de flesta hade väl redan kommit då.
Såg mycket saker som man skulle velat köpt, men det blev inte så mycket köpt, det blev en ny kniv i alla fall.
En sådan här http://benchmade.com/products/product_detail.aspx?model=10505
Det var mycket trevligt:)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.