Likasinnade i nordvästra skåne

Trevlig med ett skåneforum

Vore intresant att veta om det finns några i nordvästra skåne med liknade intresse som jag, dvs skidåkning med fokus på randonnée och längdskidåkning. På sommaren vandring/tältning lokalt i bygden och längre bort. Och däremellan allt möjligt skoj som finns att uppleva i naturen.
Finns det några där ute som känner samma som jag så kan man ju göra något skoj av det.
Kan ju bli allt från trevliga pubkvällar & gemensamma träningspass till spännande resor.
Hör av er!
/magnus
 
Jag bor i södra Halland men ser Skåne från fönstret. Är du fortfarande intresserad att göra något i år så är det bara att skicka ett medelande

/Stellan
 
Hej,

Det var ett tag sedan jag var på Utsidan, men jag är fortfarande en friluftsnisse. Jag delar min tid mellan NV Skåne och Malmö och jag träffar gärna nya friluftsbekanskaper. Jag åker telemark, går på tur och längd, vandrar på sommaren och paddlar gärna kajak - allt detta på motionsnivå, inga extremäventyr för mig!
 
Hej Magnus,
Ar uppvuxen pa soderasen med langdakning och friluftsliv men bor numera i Slovakien dar Randonee och skidalpinism ar stort och lattilgangligt.

Jag hakar garna pa nar jag ar hemma i Sverige... Har du vagarna forbi Slovakien kan vi ocksa gora sallskap upp och ner for topparna.
 
Bjäre ?

Om vädret är bra under helgen så tänker jag ta mig upp på Hallandsåsen och ut på Bjäre. Vet inte exakt vart det blir då men jag är öppen på förslag om någon är intresserad.

/Stellan
 
Hej!

Har helt missat att kolla av svaren, men det verkar ju finns några där ute som är intresserade av att hitta på lite skoj.

Skulle vara kul att dra ihop en vandring eller längdskidtur eller så efter all jul & nyår´s ledighet.

För att konkret komma fram till något tänkte jag föreslå 17 eller 18 januari.
Det är ju ett tag tills det, men är alla lika dåliga att kolla av denna sidan som jag så behöver man den tiden :)

Ge någon slags indikation här på forumet så jag ser hur många som är intresserade.

Plats: Ej bestämt, någonstans i Skåne.
Aktivitet: Beroende på väder
Tid: Dagsutflykt.
Mat och dryck medtages.

Häls.
Magnus
 
Hejsan!
Kul att se att det finns lite aktivitet här i NV skåne, flyttat hit för ett tag sen men inte kommit igång med friluftslivet här ännu så jag är gärna med. Har hållt på med lite olika, vill komma igång och klättra igen och funderar på Helsingborg (bor i Ängelholm), köra skidor när snön faller och gillar att vandra och fotografera i det fria.

Följer gärna med en helg och har någon koll på klättring och annat kul i närheten så hör av er!

/Kathrine
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.