Gissa position

Lite dålig fart här och dessutom försvinner jag iväg (till fjälls, som sig bör) snart, så vi får skynda på saker och ting lite.

Massivet i blickfånget har ett fantastieggande namn och vänder man sig åt vänster här är det nog många som skulle känna igen sig.
 
Ok, här kommer en vacker solbelyst fjällsida, vilken? Ett tips kan vara att bilden är tagen nära midnatt.

Foto: Lars-Bertil Nilsson

Hälsn Pelle
 

Bilagor

  • Fjällen 2011 130.JPG
    Fjällen 2011 130.JPG
    41.1 KB · Visningar: 572
Nja, vi hörde en räv skälla och tror det var en fjällräv, men de låter nog rätt lika?

Det här verkar svårt, som vanligt. Någon sorts kuperad högslätt mellan 800-900 meter och mellanhöga fjäll i fonden. Bilden tagen mot söder eller väster. Kan ju vara lite var som helst..........Men jag gissar på Lappland, kanske du är kvar på Björkfjället?

Hälsn Pelle
 
Det här verkar svårt, som vanligt. Någon sorts kuperad högslätt mellan 800-900 meter och mellanhöga fjäll i fonden. Bilden tagen mot söder eller väster. Kan ju vara lite var som helst..........Men jag gissar på Lappland, kanske du är kvar på Björkfjället?

Hälsn Pelle

Bilden tagen mot väster, jag stod på knappt 1000 meters höjd. Men det är inte Lappland den här gången, söderut ska vi.

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.