Ungdomsgrupp (18-ca 30år)?

Tänkte mest att jag för inte så länge sedan utgick från Luleå när jag var på tredagarstur på bottenhavet. Det finns nog många som åker hit och dit för mindre projekt också. Vad gäller åldern är det bara att inse att man är gammal, begagnad och förbrukad. ;)

Det var mest en synpunkt. Tror mer på öppenhet och spontanitet.
 
Intresserad Stockhlmare

Jag är också mycket intresserad av dessa turer som ni har pratat om. Eftersom jag är från Stockholm så finns det inte så många friluftsintresserade här i min ålder (i alla fall dem jag känner). Har också planer på att göra några stora vandringar runt om i nordkalotten under sommaren (under Juli och Augusti främst). Om någon av er har samma intresse av detta så kan man ju kanske höras om någon gemensam tur senare.
 
Upptäckte den här tråden först nu, har inte varit så aktiv på forumet senaste tiden.

Jag är intresserad även om jag passerat 40, men jag är rätt så barnslig av mig så jag passar nog in i alla fall:)

Skulle vara kul att få göra nån sorts träff med likasinnade i något intressant område häruppe i norr.

Jag gillar Muddus men jag hänger gärna med till andra områden också.
 
Kul att se att många är intresserade, Måste verkligen försöka få "ungdmmarna" att se charmen i friluftsliv. Jätte kul att kunna blanda åldrarna på turerna doc skulle det vara rligt att se mer yngre människr i dessa trådar.

För att kmma till saken iallafall, jag br i Piteå ch är intresserad av de flesta aktiviteter sm inte är allt för långt brt. Mycket behöver man inte åka långt för att uppleva. Skulle vilja göra en 5-7 dagars fjälltur till smmaren 0m jag får med mig n0gn såklart.
Vintern - k0rtare turer är alltid intressant, är mycket själv på mina strapatser men skulle vara trevligt med lite sällskap.
 
Bra tråd. Jag har inte upplevt att det skulle vara ont om friluftsintresserade i norrbotten men det kanske är en generell trend att det finns färre traditionella friluftsare bland de yngre generationerna. Eventuellt skulle jag dock kunna räknas till dem, är 28 och bor i Luleå. Med "traditionell" tänker jag på dem som inte jagar adrenalinkickar eller eller vill testa sina gränser utan i första hand söker "naturupplevelser" och vill komma bort från stadslivet.

/Tore
 
Vilken tid i sommar hade du tänkt vandra? Jag bor i skåne men söker folk i min ålder ( 24) som skulle vilja vandra i sommar. Jag kan dock bara efter 23 juli. Har du gjort några mer detaljerade planer för sommaren?
 
I brist på färdsällskap har jag lockats att anmäla mig till en guidad STF-tur i Sarek 26/7-3/8. Har dock inte helt bestämt mig eftersom de vägrar ordna med vegansk mat (kost ingår). Sen tänkte jag ev. ta en kortare tur i Abiskoområdet lite senare i augusti eller i september. Vad för slags vandring tänkte du? Tält? Hur länge ungefär? Vore jättekul att hitta matchande vandringskompanjoner! :)
 
vandring

kanske lite kort varsel men det kan ju vara värt att lägga ut ändå,
jag å en kompis ska upp till kebne nu på fredag om allt klickar som det ska och då är planen att flyga till fjällstationen på vägen upp vid 17 tiden och dagen efter gå till toppen ifall vädret tillåter annars går vi mot silverfallet.

om det är nån som känner sig manad till att göra samma tripp så är det ju bara hojta till
 
Jo de låter som något. Men hur gör vi skåningar som vill va me? E ju trotts inte gratis att resa i detta land. Kan vi starta en insamling till vilseplacerade skåningar? Låter gött annars!!
 
Kille på 25 år boendes i Gällivaresom gärna skriver upp sig på listan. Kan dock hänga med först v 34 och senare.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...