Pulver saft

Jag använder Lipton ice tea i olika smaker. Med riktigt socker eftersom jag inte tycker att ett något för högt sockerintag är ett problem på tur. Är oftare problem med att upprätthålla vikten/ få i sig tillräckligt med kcal.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    57.2 KB · Visningar: 1,810
Nej, det brukar vara så att en påse är för 1 liter. Det är MYCKET socker i, jag skulle tippa att det är runt 1 dl pulver för en liter iste.
 
Lipton Icetea http://www.liptontea.com/product/category/141437/lipton-fresh-brew-iced-teas

0% Kallorier, 0% Fett, 0% Protein, 0% Natrium, 0% Kolhydrater.

85 gram pulver ger 1 liter drickfärdig iste.

Det där stämmde ju inte alls haha?


Så här är näringsspecifikationerna för pulver-iste med lemon-smak enligt hemsidan du länkade till:


"Nutrition Facts

Serving Size 1-1/3 tbsp (19g)
Amount Per Serving
Calories 70
% Daily Value*
Total Fat0g 0%
Sodium 0mg 0%
Total Carbohydrate 18g 6%
Sugars 18g
Protein 0g
"

Så det är 18gram socker per 19gram is-te-pulver. vad är det typ 95% socker? över 350kcal per 100gram alltså, rättså dugligt!
 
Här är en variant till, som jag fått tips om. Har dock inte prövat den själv ännu.

http://www.wiggle.co.uk/high5-zero-electrolyte-drink-20-tabs/

Top Features of the High5 Zero Electrolyte Drink - 20 Tabs
1 tube (20 tablets) makes 15 litres
1 tablet makes a 750ml serving
Suitable for vegetarians and vegans
Light & refreshing sports drink with a hint of fruit
Including Vitamin C and electrolytes, including sodium, magnesium and potassium
Zero calories
Suitable for a wide range of sporting activities
With natural flavours. No artificial colours or preservatives
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    24.2 KB · Visningar: 1,170
En kompis till mig köper något som heter mormors saft. Finns i olika smaker. Ett koncentrat som finns sedan femtio år. Mest känt här i Norrland. En pytteliten flaska som blandas med 15 - 20 liter vatten och med ett uppkok av sockerlösning. Rejält sött. Kompisen som är diabetiker köper något som heter Stevia istället för socker, finns tydligen något som heter Bakery+ eller Table+ med olika nivåer av sötma och blandar ut med och det blir en sockerfri variant. Jag fick prova och det var helt ok. Annars finns det väl varianter med andra artificiella sötningsmedel i flytande form.
 
Arizonan Sun tea, 1 gallon of water, juce of 3 lemmons, 4 cups of sugar. Shake well an leave a day out in the sun, served chilled. Läser jag från ett gulnat blad. Sällan något nytt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TVM:arn kokosmjölk på pulver Friluftsmat 10
avslutad120523 Prips energi pulver ? Friluftsmat 24
greendanger Pulver juice Friluftsmat 18
hutte pulver energi dryck? Friluftsmat 3
Saft recept Friluftsmat 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.