Recept

Är ute efter lite trevliga recept till min hemsida!

Ditt namn hamnar självklart på sidan! Gärna någon läcker bild, men inget krav, jag kommer testa alla maträtter så bild kan fixas på det viset :)

Tanken är att dela upp recepten i:

* Frukost
* Lunch
* Middag
* Efterrätt
* Snacks/energikakor

Hojta om du skulle vilja hjälpa mig! Sidan är icke-kommersiell och endast till för att ge ut information!

http://www.miljosidan.se/Fjall (kommer ligga på egen domän snart).

// Jocke
 
Svampsåsgryta med ris och bacon

Hej,

Jag testade detta i somras och blev helsåld. Gott, doftar underbart medan man lagar till det, drar inte mycket bränsle och skapar lite disk!

1 portion

3-4 dl vatten
1 pulverpåse Knorr Kantarellsås
2 dl snabbris
1 dl färdigstekt tärnat bacon eller köttfärs (tas med hemifrån, håller länge)

Koka upp vattnet. Vispa ner såspulvret. Tillsätt riset och låt småkoka ca 5 minuter. Köttet kan antingen koka med hela tiden om det är väldigt torrt, annars räcker det om man tillsätter det på slutet så att det precis hinner bli varmt.

Vattenmängden kan varieras om man vill ha det mer som soppa eller som risotto.
 
Frukost:

Mal lämplig mängd havregryn cirka 5 sekunder i en mixer (jag kör dubbelportion, dvs 2dl)
Blanda i socker, salt, nyponsoppepulver samt en påse varma koppen Blåbär/hallon soppa (tror jag det är).

Vid tillagning kokas vatten upp och blandas med havreblandningen. Lite torrmjölk (ev. med gräddpulver för extra mjölksmak) blandas vid sidan om och hälls på.

Lätt, energirikt och gott.


Mvh
Peter P.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...