Söker tomatsoppa i pulverform utan pasta

Har märkt att det är mycket vanligare utanför Sverige. Det här är inte första året som jag letar och inte lyckas hitta nått i butikerna.

Blå band soppan ser intressant ut spajk. Undrar om jag har missat att se den eller om det är ovanligt att butikerna har den i sitt sortiment. I vilken butik brukar du köpa den?
 
Har märkt att det är mycket vanligare utanför Sverige. Det här är inte första året som jag letar och inte lyckas hitta nått i butikerna.

Blå band soppan ser intressant ut spajk. Undrar om jag har missat att se den eller om det är ovanligt att butikerna har den i sitt sortiment. I vilken butik brukar du köpa den?

Jag har också använt just den ett par ggr, den är nog inte så ovanlig. Men den finns nog bara i den stora förpackningen (3 portioner), kanske inte står på samma ställe som tex. varma koppen i butikerna.
 
Varit förbi Ica, Konsum och Willys nu och alla har de torrsoppor men ej tomatsoppa. Alla riktigt stora butiker. Får leta vidare.
 
Jag såg nyss Blå bands tomatsoppa i hyllan på Ica Supermarket, Medborgarplatsen. Tänkte faktiskt på den här tråden då.
 
Hmm. Kanske får ta en cykeltur förbi medborgarplatsen då :) Det ligger lite på fel sida Stockholm för mig men tar inte mer än 50 min att cykla dit.

Tack för hjälp och tips allihop!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gorica Torka tomatsoppa och dylikt? Friluftsmat 7
Mange_S Öl i pulverform Friluftsmat 53
adventure_transport Tomat i pulverform? Friluftsmat 15
MagdalenaS sojamjölk i pulverform? Friluftsmat 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...