Wildlifes dubbelportioner?

Jag vet att många här har en hel del emot Wildlifes produkter - men jag vill inte betala 60-70 spänn/portion för REAL. :)

Nu undrar jag om någon provat Wildlifes dubbelportioner. Är det dubbelt så mycket som i en förpackning, d.v.s. för två personer - eller är det bara extra mycket mat?

Man sparar ju pengar på att köpa i dubbelportioner och när vi är två som ska ut är det ju perfekt.

Tipsa gärna också om goda rätter från Wildlife.


Låt höra!
 
Ja, det är dubbelt så mycket. Undvik de vegetariska samt den som heter något med "ärtor". Övriga helt OK.
Personliga favoriter är Pasta porcino - som verkligen smakar "vild" svamp (KarlJohan) - samt Nasi goreng. Men - smaken är ju olika.

HåkanF
 
kristofer_wallmark; sa:
Jag vet att många här har en hel del emot Wildlifes produkter - men jag vill inte betala 60-70 spänn/portion för REAL. :)

Nu undrar jag om någon provat Wildlifes dubbelportioner. Är det dubbelt så mycket som i en förpackning, d.v.s. för två personer - eller är det bara extra mycket mat?

Man sparar ju pengar på att köpa i dubbelportioner och när vi är två som ska ut är det ju perfekt.

Tipsa gärna också om goda rätter från Wildlife.


Låt höra!

Dubbelportionerna är just riktiga dubbelportioner. Istället för 125g så innehåller de 250g
Personligen tycker jag att 125g/person är lite väl lite, men det är ju en högst personlig åsikt.

Det kan vara värt att kolla extra på Nettovikt när man jämför priserna.
Betänk t.ex. att wildlifes enkelportioner kostar ca 55:-/125g vilket ger ett kilopris på ca 400:-
Real har varierande storlek på sina portioner men några av dem har en nettovikt på över 140g (kyckling curry, kyckling sötsur, stenbit, pasta bolognese, biff) vilket ger ett kilopris på ca 450:- om en portion kostar 65:-
Visst är REAL dyrare, men de flesta här tror jag håller med mig när jag säger att REAL smackar SÅ mycket bättre än Wildlife.

En annan sak som kan vara värt att kika på är energiinehållet.
Wildlifes portioner innehåller över lag mindre energi än REALs: Ca 500-550 kcal mot _minst_ 520 kcal (förutom pasta vegetar) men de flesta 580-690 kcal.

Sen är det för all del upp till var och en att prioritera vad gäller pris, smak & energi.

// Lars
 
Nja men 125 gram torrmat skall spädas till ca 525g och då blir ju kilopriset något helt annat.
Den som försökt leva på torra frystorkade produkter vet att det inte går särskilt länge av helt andra skäl....
 
johankse; sa:
Nja men 125 gram torrmat skall spädas till ca 525g och då blir ju kilopriset något helt annat.
Den som försökt leva på torra frystorkade produkter vet att det inte går särskilt länge av helt andra skäl....

Klart det blir ett helt annat kilopris om man räknar med vattnet, men det är ju inte det man betalar för.
Tanken med min uträkning var att visa på att det inte är så stor skillnad i pris, vad gäller torrvikten, som man kan tro när man jämför wildlife & REAL produkter.

Vilka skäl syftar du på då? :)
 

avslutad210712

Gäst
Har testat Wildlifes dubbelportioner någon gång men kommer inte riktigt ihåg vilka sorter det var. En variant som innehåller pasta innehåller just det - massor av pasta och lite smakämnen som är lika lätt att få ihop med egna makaroner och pastasås i torrformat. Den andra varianten jag testat innehåller potatispure (eller vad deras namn på det var) och den anser jag vara mer värd sitt pris men samma sak där - lika enkelt att få ihop det med potatismos och någon form av smakämnen.

Fördelen som jag ser det är att man får lite mindre disk för jag lagar min egna torkade mat på ungefär samma tid och sen är det såklart lite mindre besvär att koka upp vatten och slå i en påse. Smaksmässigt tycker jag att de Wildlife jag testat inte är vare sig dåliga eller goda utan bara anonyma så egna kryddor är nästan ett måste för att få lite piff på maten.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...