Gissa position Västernorrland

Ah, kul att det vaknat här igen!

Bild F ser ut som något gammalt brandbevakningstorn, jag kan tänka mig att det är Nävernäsan i Näsåkerstrakten kanske?

Bild H var klurig. Är det Skrubban man ser i mitten längst bort? Kan det vara taget från Tärnettholmarna i så fall?
 
Humm....

Lite mer ingående analys då!

Jag gissar att fotot är taget någonstans mellan Norrfällsviken och Skagsudde. Detta eftersom det är såpass många öar att det borde vara här någonstans...

Några vanliga sandstränder som jag har koll på som jag kan utesluta är Kälaviken (för lång) och Näskebodarna (stämmer inte med udden till höger eller öarna utanför).

Det som gör mig lite konfunderad är färgen på de berg som man kan se eftersom de ser ut att vara gråa. De borde finnas mer rött eftersom jag gissar att det är vid Ulvöarna eller längre norrut. Men det kanske är månljuset som distraherar?

JAg ser ju nu också att det som jag trodde var horisont ungefär mitt i mer ser ut att vara en låg udde. Detta gör att jag inte alls får ihop det :)

Bara för att säga något säger jag Ronöns (innanför Ulvön) nordsida norrut :)
 
Jag slänger upp en bild då :)

Vad är det för öar som vi ser längre bort till vänster? I alla fall den mindre ön har ett lite karakteristiskt utseende. Den är kanske inte lätt men jag börjar utan ledtrådar :)
 

Bilagor

  • utisdan.jpg
    utisdan.jpg
    75.5 KB · Visningar: 308
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Gissa bilder från luften Andra regioner 28
avslLM Gissa platser i Gästrikland Andra regioner 251
avslLM Gissa bilder i Gävleborgs län Andra regioner 1055

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...