Snart smäller det II

Läste tråden om Pauls (och många flers) längtan efter öringpremiär på västkusten. Själv längtar jag eter premiärfisket efter horngäddan eller näbbgäddan som många kallar den. Fast det tar över en månad till innan den är här i södra sverige.

Vilken metod annvänder ni er av när ni fiskar horngädda? HD, mete eller...

Skulle även vara kul att höra hur långt norrut ni brukar fiska efter den, och under vilken tid på säsongen den nappar där hos er. För en del år sedan fiskade jag i Blekinge skärgård i början på juni och fick en hel del, men den går ju så mycket längre norrut.

/g
 
När jag bodde där nere så var det spinnfiske som gällde. Här vet i *** om man får tag på Horngädda. Här = Herräng->Väddö.

Men senare idag så är det premiär för gäddfisket. Och då med rejäla saker. JB. Fluga klarar jag inte av ska vara ordentliga saker ;)
 
Aardwolf; sa:
Här vet i *** om man får tag på Horngädda. Här = Herräng->Väddö.

Men senare idag så är det premiär för gäddfisket. Och då med rejäla saker.

Jag trodde att de vandrade ända upp i norra Östersjön innan de vänder tillbaka. Men de (horngäddorna alltså) är kanske inte lika mycket på hugget då.

Ang premiärgäddfisket hade det varit roligt med en rapport imorgon om hur det gick.

/g
 
Tanken var att den här tråden skulle handla om längtan efter horngäddefisket. Öringfolket har ju sin egen ”Snart smäller det!”-tråd.

/:)
 
Vad...

(LÄSES MED IRONI ;))
är det härna Näbbgädda/horngädda ni snackar om ?! Visserligen har jag sett ett par gamla damer på Universitetsbiblioteket här, men jag gissar att de blir rätt så förbannade om man kallar dem för ovanstående...
(/SLUT IRONI)

Nja, nog är det rätt länge innan man blir av med Isen här upp i Luleå, men våren är på väg här också...

/Anders B
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dePaul Snart smäller det! Fiske 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.