en go dag

En dag med små överraskningar som gjorde att det blev en stor dag.

Gick upp vid 05:15 började göra mackor o choklad för en dag vid hemliga sjön,sagt o gjort.

Kommer fram till parkeringen vid 06:00 riggar på mej ryggan o tar spöet i näven o börjar gå dom 4 km till sjön tar en 35 min för mej.

Väl framme ser jag att det är mycket liv på vattnet (sländor o annat)

Tar på mej vadarna riggar spöet o går till min favvoplats efter 3 tim nöttande utan nåt o massa flugbyten utan nåt sätter jag på en flicksländenymf förtyngd o då börjar det hända saker första fisken innebär personbästa på aborre på fluga 9hg väger den återutsatt givetvis nästa borre väger 5hg o sen lugnar det ner sej.

vadar då ut på en ö som e fint o stå på o börjar med samma fluga efter en halvtimme ser jag en virvel efter flugan O PANG säjer det linan rusar ja gör mothugg o backingen visar sej sen TOMT snyft öringen stack men det positiva med det var ju rusningen,nackdelen den tog min enda flickslända.

tar det litta lugnt efter det o sätter på dom största o fulaste flugorna jag har men inget händer efter 8 timmars fiskande ger jag upp fisket har vart bra även fast jag bara fått borre o tappat öringen.

på vägen hem knakar det, jag vänder mej om där står en älgko litta rädd blir jag men den vänder sej om o sticker puuh tänker jag tur den ej hade kalv men då ser jag den ett par 100 meter längre fram o den har 2 kalvar med sej puuh traskar den lilla biten som e kvar o åker te morsan o farsan o käkar middag.

Avslutar dagen med o raka av mej allt hår på huvvet nöjd e jag ändå

MVH Kamen/LOOP32
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.