Wader-boot: hjälp till i vâr produktutveckling!

malindo; sa:
Hâkan: det är lätt hänt att man blir lite vimsig när man har smâbarn, fru, jobb, blöjor samt alla dessa frilufts-prylar att hàlla reda pâ. Det är OK. Bli inte ledsen när Patric brummar till.

Ang. dina Salomon-pjäxor: tycker du att lâsanordningen är praktisk, látt-snörd, hâllbar etc? eller ser du nàgon nackdel med detta system?

(Lägger márke till att pjäxorna ej längre ser ut som de gjorde pâ min tid!!)

Mvh / Mats

Jupp, jag tycker de är mycket bra. Ett snabbt handgrepp (med 2 händer iofs) så har man "knutit" skon och ytterligare ett (med en hand) så har man "knutit" upp skon. Låset sitter fast, det ger inte med sig och börja glida. Nackdelen är som sagt (kanske) de tunna skosnörena, men det finns kanske grövre konstruktioner oxå.

/Håkan

/Håkan
 
malindo; sa:
FJS90/91; sa:
Min erfarenhet är att filt slår alla andra material när du står i en älv med en 10kg lax som inte vill som du, andra material är bättre på land.

Patrick: har du eller nàgon annan provat Aqua Stealth Rubber (med eller utan Korker's spikes)

Mvh /Mats

Jepp jag har provat aquastealth utan spikes och jag tycker inte att det är jämförbart i vattnet, ersonligen anser jag att filten slår allt.. Spikes tycker jag handlar mer om kängan på land än i vatten, i vattnet så vill jag helst ha ren filt på land så tar jag gärna aquastealth med spikes.. Just nu har jag ren filt utan spikes men jag ångrar lite att jag inte tog spikes till filten.
 
Godmorgon.

Martin och Hâkan: tack för era komentarer ang. snabbsnörning. Som sagt finns det även gróvre varianter för den här typen av kängor ocksâ. jag ska föra detta vidare och se vad man tycker.

Patric: tack för ett föredömligt koncist och uttömande svar; dessutom helt i vâr linje och kontra vissa kunder som tjatar om att Aqua Stealth är det enda som duger numera. Trevligt att fâ bekráftat att man är inne pâ rätt linje.. det borde dock egentligen vara givet att gummi aldrig kan fà samma grepp pà slibbiga undervattnes-stenar, hur mjukt det än är..

Eller finns det nàgon med avikande uppfattning?

Mvh /Mats
 
Svårt att ha en avikande uppfattning i den frågan!! Klart som fasen att filten har bättre friktion.Så fortsätt i den riktningen det kommer säkert bli en kalas sko!! När blir den planerade lanseringen?

Mvh
//
Emil
 
Pris och rabatt?

Superpuppan; sa:
När blir den planerade lanseringen?

Jag skulle dessutom vilja fylla på med två relevanta uppföljningsfrågor:

1. Vad blir priset och hur mycket rabatt får Utsidan Klubb-medlemmar? 20%?

2. När ska ni ha tävling och lotta ut tre par skor till folket i Fiske-forum?

För ni har väl inte tagit in alla dessa kommentarer, utläggande förslag och råd utan att ge något tillbaka? ;-)

Peppe
 
Peppe:

Bara nöjet och den förhöjda sjálvkánslan det ger en generös expert att fâ vara en aktiv del i en gemensam kreativ process att ta fram en idealisk produkt borde vál vara belöning nog? Eller?

Ärligt talat kanske det kan vara en idé att lotta ut ett par kängor när de väl är klara (beror naturligtvis pâ kvalitét och mängd pà framtida inkommande tips ;-).

När serie-produktion kan bórja ske beror helt och hàllet pà hur lâng tid det tar innan vi fâtt fram den perfekta produkten/prototypen, samt sedan tid för arbetet att ta fram samtliga mallar och verktyg för att skära ut alla delar i alla storlekar etc.

Skulle tippa att detta kan vara aktuellt nàgon gàng fram till hösten.

Mvh / Masse
 
Uppföljning:

klanten som skulle testat dojjerna hade inte hunnit med det ännu. Han skall dock hârdtesta dem dels i Spanien och dels i USA under vâren (han tillhör den fanatiska delen av befolkningen som tillbringar ALL ledig tid med att resa jorden runt och flug-fiska).

Rent optiskt har vi dock gemensamt kommit fram till följande justeringar tillsvidare (och för de kángor han kommer att testa):

- öglor istf. krokar även i skaftet
- eventuellt snabbsnörning
- kraftigare tâhätta för att skydda târna frân att slà i botten-sten
- idén med mànga smâ dränerings-hâl istf. fâ stora fann man eventuellt lite risky/ömtâligt. Vi skall dock gà vidare och testa detta i praktiken.
- vi ska leta efter lite grövre tvättbart spalt-läder án det nu använda för att fâ lite mer stadga i fr. a skaftet

Vidare idéer fràn er sida mottages även framgent med stort intresse!

Mvh / Masse
 
Inte så illa alls..

Hej Mats!
Dom ser ju inte alls så dumma ut di där vadarskorna.. tyvärr har jag för dålig erfarenhet för att komma med något konstruktivt, men jag håller i huvudsak med i tidigare inlägg. Sen tror jag det är bra att ni beslutat att ha öglor även i skaftet.. känns säkrare så. Ska bli intressant att se slutresultatet!!

mvh
David
 
Re: Peppe:

malindo; sa:
Bara nöjet och den förhöjda sjálvkánslan det ger en generös expert att fâ vara en aktiv del i en gemensam kreativ process att ta fram en idealisk produkt borde vál vara belöning nog? Eller?

Jo, och så slipper du betala en sisådär 6-7 tusen för att ha en annons på Utsidan... Nja, jag skulle nog säga att du borde åtminstone borde lotta ut 10-15 par till folk på Fiske-forum... ;-)

Eller vad säger ni andra, ska ni köpa dojjorna efter att alla våra råd har finputsat dem? Eller borde vi som "assisterande produktrådgivare" få lite rabatt? :)

Pp
 
Nja...

eftersom det tydligen är en klant som i nuläget ska testa dem så är det väl på sin plats att skicka ut ett par till Fiskeforumrävarna...så jag är på Peppes linje ;)

/Anders B
 
malindo; sa:
Uppföljning:

klanten som skulle testat dojjerna hade inte hunnit med det ännu. Han skall dock hârdtesta dem dels i Spanien och dels i USA under vâren (han tillhör den fanatiska delen av befolkningen som tillbringar ALL ledig tid med att resa jorden runt och flug-fiska).


Mvh / Masse

Jag får hålla med mina kollegor här Utsidan, hur kan ni lämna ut dojjerna till en "klant" som reser hela tiden, hur fan ska han ha tid med fisket?

Ge ett par till nån surjämt som aldrig reser, dom fiskar mer...hehe


:)
 
... eller till någon som kommer att fiska i älvkarleby nästan alla dagar under mars-maj...

Nej, skicka ett gäng till all som varit aktiva i den här tråden- Då blir det testa av!

Stabiliteten tycker jag är det som skiljer användbara kängor från "de andra". Resten är mest detaljer
[Ändrat av maskon 2003-02-24 kl 08:32]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.